Röjning av byggbordet
Mitt byggbord har fått en allt mindre "byggyta" vartefter. Huvudboven i sammanhanget är den stora airbrushboxen parat med min vana att belamra bordet med en massa färgburkar. Men nu har jag ju möblerat till en sovalkov i vardagsrummet och därmed frilagt det tidigare sovrummet så att jag kan inrätta en hobbyverkstad där. En idé i sammanhanget var att sätta upp airbrushboxen i en hörna av den nya hobbyverkstaden och därmed frilägga en stor del av byggbordet. "Före" ser byggbordet ut så här
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Och då har jag bara migrerat en del grejor ut på den fria ytan. Sprayboxen har fått ny uppehållsort på det bord som tidigare var uppehållsort för en massa maskiner i vardagsrummet. Dessa maskiner väntar nu på ett arbetsbord som är beställt och skall bilda centrum i hobbyverkstaden. Som synes passade jag på att byta slang på sprayboxen också den gamla var inte så vidare flexibel och hade en tendens att få sprickor den här är betydligt smidigare,
Byggbordet är snart lika belamrat :) Tomma ytor är som magneter för saker att fylla upp tomrummet.

Måste vara ett manligt drag 😇. Här består magneterna av en hel källare och ett uthus.
#3, #4: 😉👍
Bli bra! Mer plats till hobby!
Men nu skall du väl inte skylla på grejerna, det måste väl vara du själv som är huvudboven. 😂

#7: Huvudboven måste ju vara du! Det var ju du som lurade in mig i Modellbygge i Fokus 😃
Skönt med "eget byggbord" själv delar jag bygg/skrivbordet med hustrun. Så man får plocka fram grejerna och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka…🥵
Mvh / Janne

#9: Jo! jag kommer ihåg i förra lägenheten, där höll jag till på en bricka som flyttades runt.