Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1787 ggr
[Hayabusa]
0

Pansar i skala 1/72

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som en liten inspiration till robban64, så lägger jag upp bilder på tre bygge i skala 1/72.  Börjar med en PzKpfw IV från Dragon.

[Hayabusa]
1

Nästa är en Leopard 1A5 från Revell.

[Hayabusa]
0

Sist, en Type 10 från Fujimi. Type 10 är Japans senaste vagn, kom i tjänst -12.

robban64
0

Verkligen snygga byggen. Imponerande målningsjobb,skulle kunna tro att det är 1/35. Tar ett sent nyårslöfte-testa 1/72 pansar. Bygga komprimerat istället för att sväva ut….som jag har en förmåga att göra.

JaGa
0

Granna byggen!

Går att vila ögonen länge på…🙂

Var har du fått tag på den Japanska Typ 10 stridsvagnen från?

felle-j
0

Jag bidrar också med en av mina stridsvagnar i skala 1:72. Det är en Sherman från Fujimi, tror jag, som byggdes för några år sedan. Ursäkta den dåliga bilden. Att bygga pansar i denna skala är riktigt roligt faktiskt. Jag har dock bara byggt två stycken men har fler på gång.

[Hayabusa]
0

#3 Tack & bock! Det är roligt, jag lovar. Ditt löfte är noterat 😉

#4 Tack! Den är köpt på nätet hos HLJ (Hobby Link Japan). Fin byggsats.

[Hayabusa]
0

#5 Gott att se 👍

Decaius
0

Jag tar mig friheten att lägga mig i här! Klart man ska prova på 1/72. Mycket underskattad skala. Stora möjligheter i liten skala, så att säga… bidrar med ett par inspirationsbilder. Först min Char B1-bis Eller i alla fall fronten av den…

Decaius
0

Eller varför inte en Jagdpanzer i snöslask?

[Hayabusa]
0

Det gör du rätt i, Calle 👍

[Hayabusa]
1

Vad sägs om ett GB för fordon i skala 1/72 & 1/76?

flyingdragon
0

Jäkligt snygga vagnar allihop, skulle gärna se fler bilder på japanen. 🙂

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

[Hayabusa]
0
flyingdragon
0

Tackar för länken, väldigt intressant vagn och bygge. Blir lite sugen själv på någon pansarvagn i den skalan, har inte byggt något pansar på säkert 20 år, och då var det 35:skalan.

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

[Hayabusa]
0

#14 Håll till godo 🙂 

Jag bygger även i skala 1/35, det är ju något av en standard för pansar. Men, det ena utesluter inte det andra och pansar i denna mindre skala är väldigt kul. Det tar mindre plats, går relativt fort att bygga färdigt etc. Bygge i större skala har en förmåga att suga musten ur en lite, kan jag känna.

felle-j
0

Min förra bild gjorde inte bygget rättvisa tycker jag så här kommer en bättre bild som jag hittade.

wooderson
0

#11 rycker att det låter som en kul ide, finns ju mycket satser att bygga i den skalan,

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

[Hayabusa]
0

#17 Då ska jag klura lite på det 🙂 Finns det fler som kan tänka sig att delta?

Decaius
0

#18 jag är med!

[Hayabusa]
0

Då ber jag ElLobo sätta ihop ett GB för fordon i skalorna 1/72 & 1/76. Eller? Finns det invändningar eller andra tankar?

felle-j
0

#20 Låter som en bra idé! Kör på!

[Hayabusa]
0

#21 Bra, jag har kontaktat ElLobo.