Pansar i skala 1/72
Verkligen snygga byggen. Imponerande målningsjobb,skulle kunna tro att det är 1/35. Tar ett sent nyårslöfte-testa 1/72 pansar. Bygga komprimerat istället för att sväva ut….som jag har en förmåga att göra.
Granna byggen!
Går att vila ögonen länge på…🙂
Var har du fått tag på den Japanska Typ 10 stridsvagnen från?
Mvh / Janne

#3 Tack & bock! Det är roligt, jag lovar. Ditt löfte är noterat 😉
#4 Tack! Den är köpt på nätet hos HLJ (Hobby Link Japan). Fin byggsats.
#5 Gott att se 👍
Jag tar mig friheten att lägga mig i här! Klart man ska prova på 1/72. Mycket underskattad skala. Stora möjligheter i liten skala, så att säga… bidrar med ett par inspirationsbilder. Först min Char B1-bis Eller i alla fall fronten av den…
Det gör du rätt i, Calle 👍
Vad sägs om ett GB för fordon i skala 1/72 & 1/76?
Jäkligt snygga vagnar allihop, skulle gärna se fler bilder på japanen. 🙂
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
#12 Tack! Du kan se & läsa mer om Type 10 - bygget här:
http://modellbygge.ifokus.se/discussions/50f08a49d3b4fd4d260257f5-jgsdf-type-10-fujimi-skala-172
Tackar för länken, väldigt intressant vagn och bygge. Blir lite sugen själv på någon pansarvagn i den skalan, har inte byggt något pansar på säkert 20 år, och då var det 35:skalan.
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil
#14 Håll till godo 🙂
Jag bygger även i skala 1/35, det är ju något av en standard för pansar. Men, det ena utesluter inte det andra och pansar i denna mindre skala är väldigt kul. Det tar mindre plats, går relativt fort att bygga färdigt etc. Bygge i större skala har en förmåga att suga musten ur en lite, kan jag känna.

#11 rycker att det låter som en kul ide, finns ju mycket satser att bygga i den skalan,
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
#17 Då ska jag klura lite på det 🙂 Finns det fler som kan tänka sig att delta?
#18 jag är med!
Då ber jag ElLobo sätta ihop ett GB för fordon i skalorna 1/72 & 1/76. Eller? Finns det invändningar eller andra tankar?

#20 Låter som en bra idé! Kör på!
#21 Bra, jag har kontaktat ElLobo.