Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1062 ggr
cyberdemon
0

goddag, jag heter Loki

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

pebbens fd Karl-mörsare - nu grundad i väntan på vädring etc. ganska enkel byggsats faktiskt, behöver inte mångårig erfarenhet, ca 360 bitar allt som allt. ngt att ge svärmor  julklapp rent av ;)

/thomas

Sven-Erik
0

#0. Ja, den är ju väldans mäktig den där!!! Ser ut att bli en imponerade pjäs att ställa i bokhyllan.
360 bitar? Det var en hel del! Men ändå lätt? Då misstänker jag att det är "Dragon" passform på bitarna! Tänk om det varit en "Airfix"? Fot i munnnen

Azgaron
0

Ja, det kan man väl säga. Ska bli kul att se den klar.

Det är väl inget fel på Airfix? Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

leo-
0

gummiband hoppas jag

annars måste det ha varit nära sammanbrott att sitta och montera länkar.Räcka ut tungan

Mäktig pjäs

cyberdemon
0

faktisk enklare än en panzer IV från Dragon som jag bygde nyligen, Leopoldkanonen från Trumpeter jag har var ca 1300 bitar, att jämföra med :)

pebben
0

frän vinkel du fick till! ser nästan riktig ut! hehe  själv tycker jag att det kan vara skönt när inte det är för mycket delar i sataerna ibland! så länge gutningarna är ok så att det ser bra ut!

//pebben

cyberdemon
0

denna sats är bättre än vad ryktet säger, (se PMMS jämförande recension) visst kunde detaljeringen varit lite mer genomtänkt, men med tanke på att den är så stor så kan man vädra den så att detta inte längre märks…

ett schysst Karl-diorama har Ian från Australien gjort…

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1790

StefanW
0

#6 Schysst? Det var ett av det bättre jag sett på länge!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare