MITT LILLA HELG PROJ

Den ser ju bra ut pebben!! För att vara ett helgprojekt har du fått till den väldigt galant!
Ser mycket bra ut, pebben!
Nä, en del Airfix är ju inte så kul alltid. Speciellt inte om det är en av deras äldre modeller.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

FinFint :)
Finns det någon tråd här om olika märken och vilka som gör bra och dåliga grejer (passform etc)?
#1 tack för det sven-erik!
men va tusan måsste få klart nått nån gång! inte en nästan klar till då ramlar dom ner från hyllan!
#2 jo en del airfix är lite speciella! hehe
#3 jag tror inte vi har nån sådan tråd? men du tänker väl på bilar i första hand och där brukar passformen vara rätt så hyffsad men tex amt kan ha en del anndra dumheter för sig tex min t-bird -62 var det ett hål i mellan huven och vindrutan???och det är mindre skoj! annars tycker jag dom är ok men visst lite får man ju jobba! (se på sven-erik han fick ju såga upp hela golvet i sinn! hehe)
//pebben

Ett hål!?!
Det kanske var ventilationen
Nej då, men så får det ju inte vara
Tänk på mig som nybörjare. Jag hade säkert trott att det skulle se ut så där. Speciellt om det hade varit ett flygplan eller en båt (vet inte riktigt hur de ser ut på nära håll). Tur att jag inte ska bygga några sådana - fast man ska ju aldrig säga aldrig!

#5 När vi har hittat en bra modell som du vill bygga, så kan vi söka och kolla om det är någon som byggt den tidigare!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Bygger man Airfix då är man en ricktig modellbyggare! Den ser bra ut.
Sven-Åke

#6 - jag har Cadillac snart, förhoppningsvis i kommande vecka 
#7 - nämen vad skriver du?! Då måste jag ju ha en sådan om jag fastnar i denna hobbyn. Vill ju inte bli kallad andra klassens byggare 
#7 tack sven-åke! 
#8 haha! fast å anndra sidan så finns det dom som säger att airfix byggare är lite tokiga! Hm å det stämmer nog på mej så det är kanske sant då!
(grattis till din alldeles egna caddy-59!)
//pebben
och när man ändå håller på så fick p-40 (academy) lite dekaler också!
//pebben
#8 å 9 Egentligen är väl Airfix inte nått särskilt svåra att bygga, bortsett från att en del äldre kan ha problem med passform coh skevheter i flygkropp och vingar. Modernare byggsatser har ju bättre och passform, samt även fler detaljer. Problemen med Airfix börjar när man ger sig på att rätta till problemen och eventuellt lägga till detaljer. Tillhör också skaran Airfixbyggare, vill dock inte tolka vad det eventuellt innebär 
#10 Haha, det var ju en käck bild. Som hund och katt ja 
Azgaron

#11. Haha!! Vilka sköna polare!! Och vem kom på att hundar och katter inte går ihop? 

Aj aj, nu ligger jag efter med min P-40, får ta ett nappatag med den idag. Din ser ut att bli en läcker P-40. Förra helgen när jag gick till lokal med väskan full av grejer fick jag med mig allt utan själva modellen, men som tur har jag flera projekt på gång.
Sven-Åke
#15 Ja det kan ju vara bra att ha med sig sakerna man behöver 
#12 Ser himla bra ut så långt P-40 är trevliga kärror!
Azgaron
#13/14 jo det går bra så länge dom är överens om vem som e chefen! nemo (vovve) glömmer bort det iblan men då min kisse är en väldigt tålmodig och snäll katt så talar han om det för vovven ibland! och då ylar nemo av lycka!
#15 det är ingen fara sven-åke! jag började nog för ett halvår sedan så så fort har det inte gått med min heller
//pebben
nu fick typhoonen dekaler också äntligen!
//pebben
Gillar den man kanske skulle prova dubbla vingar nångång
#22 dom e ju väldigt trevliga och inte tar dom så mycket plats heller! men jisses vilket jobb det blir på en del när man ska passa in övervingen! puh!
//pebben
Den blev ju himla fin, och typhoonen med! Börjar det bli lite ketchupeffekt nu?
Har ju en Bristol Bulldog som jag ska ge mig på sen, och sen lär det dyka upp en svensk version i veckan, hoppas jag.
Azgaron
Hmmm här ligger man efter i bygget :(
Här går de undan verkar det som.,
nja det är ju bara gladiatorn som jag har byggt dom anndra är det smågrejor jag gort typ dekaler o dyl
#24 ja du har väl samlat på dig lite nu? hehe och mer blir det!
//pebben
#26 Jo, det är ju ett gäng på g som ramlar ur ketchupflaskan snart
och mer blir det som sagt. 
Azgaron

#12, 19 och 21: Tjustigt pebben! De där ser bra ut!
tack el lobo! jag börjar bli nöjd med j8an nu trots lite skavancker här och var! tyvärr var pebben i köket i går vilket slutade med en kniv rätt i handen aj aj hehe! så det blir lite svårt att bygga vidare nu vad jag än gör så går såret upp och det krävs ju två händer till modell bygge blä! e lite arg på mej själv just nu!
//pebben

#29: Jaha, jobbat på egen hand nu också!
Ska vi nu behöva klara oss utan dina alster en tid? Så kan du ju inte behandla oss!
Hoppas att det inte var ett djupt sår, och att det läker smidigt så att du snart kan sätta dig och köra lite plast igen! Men stoppa undan alla skalpeller …
Aj, det låter inget vidare. Du får försöka låta bli att jobba på egen hand 
Azgaron
nä håller jag handen stilla borde det läka på nån dag! tur i oturen så måste jag träffat ett ben enda kruxet e att jag inte är så bra på att vara stilla och det ligger en till 75% färdig junker och kaxar i hyllan hehe 
//pebben
Vilket dilemma 
Azgaron

#32: Du får väl använda konvalecenttiden till att sitta och spana på alla modellbyggarforum! Du kan ju behöva leta lite referenser, kanske …
#32 Du har väl rätt utrustning i hobbylådan för att laga eventuella kroppsskador? Fungerade det i Vietnam, så fungerar det nu. Cyanoakrylat fungerar utmärkt till öppna sår 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
varför inte superlim? 
//pebben

Men pebben då! Vad är det för vådliga eskapader du roar dig med? Ma nskall använda den vassa sidan nedåt!!!
hehe! men nu var det spettsen! ännu klantigare!
//pebben

#38. Ajaj….! Vi kanske ska ha en liten grundkurs i "användandet av hobbyverktyg"? 
nä verktyg går bra! det är i köket jag blir livsfarlig! 
//pebben