Modell byggar Böker
Var på bokhandeln i dag men dom hadde inga böcker om modellbygge kollade på nätet ja då hittade man en hel uppsjö av böcker skulle vara tacksam för lite förslag om bra böcker e lite av en nybörjare har håll på ett år med modellbygge nu så det får inte va nått alldeles för avanserar
Anders

Vad är det som du söker? Modellbygge i allmänhet eller är det någon specilell "teknik" som du funderar över?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

i allmänhet tror jag tänkte att det kunde vara roligt att läsa lite om modellbygge och sanppa upp lite kanske lära sig nått
har bara pensel målat inte kört med airbruch än så länge men kommer att göra nart
och inte byggt mer än ca 5-6 modeller mäst millitärt men har lite bilar på g också

Någon bra bok som som är övergripande för hobbyn finns inte, vad jag vet!
Däremot så finns det många böcker som beskriver t.ex. detaljering av bilar, pansar, dioramabygge o.s.v.
I tanke på att du tänker börja med airbrush, så kan du kolla med Hasse på Hobbybokhandeln, de skall ha en bok om airbrush där det följde med en CD som visade de olika stegen och övningarna.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ok tack ska kolladet :)

fårjag komma med ett förslag!?!? (oki) om jag vore du skulle jag checka pressbyrån efter någon av alla de brittiska och/eller amerikanska tidskrifter som finns…inann du köper böcker, finns specialinriktade tidningar om alla genrer - flyg, bilar, pansar, men också de som täcker in allt det tidigare nämnda som denna exempelvis
http://www.tamiyamodelmagazine.com/
mvh/thomas

#5 ok ska kolla på pressbyrån tack

Var också inne på det där med tidningar för där står det allt som oftast om olika tekniker. Målning, bygge och mycket annat matnyttigt.
Annars måste jag säga att du nog redan här och på övriga forum kommit helt rätt när det gäller att lära sig nya saker. Jag lär mig mest varenda dag något nytt och då har jag hållit på i snart 40 år med den här hobbyn. Här kan man ju också ställa en specifik fråga om något man vill åstadkomma och tämligen snabbt få ett givande svar.
Niclas

#7 jo det håller jag med om forum är syveränt sätt att lära sig saker igenom och byta erfarenheter män tänkte för omväxling skull variera mig lite med vanlig gamal hederlig läsning

Jo, det är trevligt att läsa som omväxling. Själv har jag Scale Auto Enthusiast som läsning. Passar bra när man bygger mest bilar som jag gör. Annars är ju Finescale Modeler en bra tidning med blandat innehåll.
Niclas