Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 2650 ggr
msvensson
0

Sökes: Wasa

Har några detaljer som gått sönder på Wasa och sedan några saker som jag skulle vilja lägga till på båten. Men det innebär att för bästa resultat så behöver jag ytterligare ett Wasa skepp. Så om någon har ett liggande till övers så köper jag gärna det och det behöver inte vara helt för att det ska vara av intresse.

denstore
0

Det beror kanske på vilken modell du pratar om? Plast eller trä? Airfix gamla plastmodell, eller Revels nya? Du kanske ska vara lite mer specifik?

MarkusN
0

Hej!

Om du menar Airfix, som du har igång en bygglogg på, så är det inte omöjligt att Airfix kan förse dig med delarna: http://www.airfix.com/uk-en/contact 

Anmark
0

Vad är det du behöver från Vasa? Jag har en som ska kastas..

msvensson
0

Hej

får ursäkta att jag inte har varit mer aktiv men har haft fullt upp med möten och dylikt.

#3 Jag kan ta hela om det går bra?

#2 Det jag behöver är delar av skrovet framförallt och det känns som det skulle bli för dyrt att beställa hela skrov delar för några få detaljer.

#1 Absolut, ber om ursäkt för det. Ska tänka på det till andra tillfällen. Men det är plastbåten jag är ute efter och helst Airfix då det är den jag bygger.

MarkusN
0

#4, jag har inte använt tjänsten själv, så jag vet inte, men jag har ändå för mig att det kan vara gratis att få reservdelar… Någon annan som kan bekräfta?

msvensson
0

ok, får ta å kolla upp hur tjänsten fungerar helt enkelt. 🙂

wooderson
0

Du kan ju pinga airfixkillen han borde vets

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Anmark
0

Vasan hade tyvärr redan hamnat på tippen, trodde den svarta säcken fortfarande fanns hemma.

MarkusN
0

Råkar vet att Rebell hobby har en begagnad Airfix Wasa, som han vill ha 75 kr för, kanske passar? Skrovhalvorna har varit hoplimmad men är isärtagna igen, allt annat orört. Den fanns kvar i fredags, dra iväg ett mejl till max [att]rebell.com och kolla läget om du tycker det verkar vara vad du behöver.

Belgarion69
0

Ligger en ute på tradera just nu för 50 spänn….

Belgarion - amatör på tillväxt

msvensson
0

#8 Tack i alla fall. 🙂

#9 Slänger i väg ett mail i dag så får vi se vart det leder.

#10 ska kolla upp den.

Tackar ödmjukast för tipsen.

msvensson
0

#9 Har skickat mail till max men ännu inte fått något svar. Bara att hålla tummarna.

#10 Var inne och kollade på den, tänkte att jag lägger ett bud i slutskedet men jag missade den med 1 timme. Suck…

MarkusN
0

#12 Inte? Han brukar vara snabb på det…

sebfr
0

#2, #7 Airfix byter kostnadsfritt ut produktdefekter (felgjutna eller skadade delar).

Därmed inte sagt att de inte kan sälja/komplettera delar som gått sönder under bygget. Allt handlar om tillgång. Snabbast svar får man genom att kontakta Airfix i England direkt. Men det går även bra att maila oss på info[a]cbiz.se - vi kan eventuellt ha någon öppnad ask vi kan låna delar ur (även om det tyvärr inte hör till vanligheterna).
För Wasa, sorry, har ingen öppnad ask här tyvärr.

Hälsningar
Sebastian, Airfix Norden

Sebastian - Airfix & Humbrol