Modellsegling.
Söker efter någon som sysslar modellsegling/RC segling.
Seglar en del IOM. Se på http://www.srss.se/
Verkar vara mest för tävlings-seglare ? Det är långt dit för mig, om aldrig ; är ej tävlingsinriktad,, vill bara lära mig grunderna 🙂
Annars finns det Micro Magic och DF 65 på samma sida. Liote mindre tävling och billigare.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I Nyköpings modellklubb är vi några som seglar med både färdiga plastbåtar och skalabyggen. Inga tävlingar , bara för skojs skull. Var och en efter sin förmåga! Kolla hemsidan : www.nykmk.se
Här finns en film på ett av mina byggen: https://www.youtube.com/watch?v=YzMg50JRaCY&feature=youtu.be
Men man behöver inte bygga tremastare för att segla!
Hör av dig, vi kan hjälpa dig med det mesta som hör till modellsegling. Du behöver inte bli medlem för att få hjälp!
Min epost: georg.fleetwood@gmail. com
"gruff" ; Har försökt skicka maila dig, utan resultat,, Jag skickar ett PM till dig istället.
Riktigt fina bilder tummen upp
Tjusigt :-D
Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!
Vilka fina bilder! Och roligt att höra att du kommit igång med modellseglingen, också! 👍
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Gjort precis som du Pentti skaffat mig en segelbåt, fast jag valde en i skala 1:1! totalt underbart att segla och ångrar inte en sekund att jag köpte båten, men nu ska den säljas för en större båt, ja drömmen är en Hallberg Rassy eller Najad men verkligheten säger annat kanske en maxi84 eller ev en b31! Hur som så har du skaffat dig en trevlig hobby även om du nu aldrig får uppleva att stångas med naturens krafter på allvar, mycket fina bilder för övrigt ha det!!!// snedseglare zoncar
Jättevackra solnedgångsbilder!
Jag drömmer om att få vara med o segla på riktigt, har aldrig testat detta. Suget efter en trissjolle kommer o går; jag är mest fascinerad av segling med mindre båtar. Finns ju många olika segelekor/jollar.
pentti prova på och jag är säker på att du kommer att älska att segla, ja det går långsamt men så fruktansvärt rogivande och avstressande
Zoncar ; Är det svårt att lära sig segla en Trissjolle eller liknande ?