Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: pansar
Läst 1975 ggr
Mecthegreat
0

Sherman 1/35 (Italeri)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kände att jag var sugen på bygga nått annat än tyskt pansar .

wooderson
0

Spännande, ser fram emot att se vad du tycker om satsen, har varit lite skeptisk mot just italieri

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Mecthegreat
0

Kan väl erkänna att jag är väldigt skeptisk själv, konstiga moment och en hel del konstiga lösningar . Ett under att jag inte limmat ihop alla fingrarna än :). Vet att jag byggde några italieri när jag var liten. Och dom var väl inte så värst bra redan då. Vad är eran uppfattning om italieri ?

mangemani4
0

har bara byggt en stuka och ferdinand utav italeri. hittills så har jag bara bra erfarenheter utav dem, bortsett från en ibland lite förvirrande byggbeskrivning.

sen har jag byggt ett antal lastbilar, dragbilar och trailers utav dem med och där har allt varit klockrent, men det kanske är skillnad på deras civila och militära modeller?

de gör fina figurer iaf, napoleon figurer, har målat xx antal boxar med figurer från italeri, men det räknas väl inte som samma sak antar jag.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Dioramabyggare
0

Ganska svårtydda byggbeskrivningar. När jag exempelvis byggt på min Kangaroo Personnel Carrier (Italeri No 204, https://www.scalemates.com/kits/185093-italeri-204-kangaroo) har jag då och då fått skära loss några detaljer jag limmat fast, för att jag då inte kunnat få andra delar på rätt plats. Men annars är jag nöjd med kvalitén på deras byggsatser.

Mecthegreat
0

Håller med angående byggbeskrivningarna, milt sagt ganska röriga . Känner igen mig med att kapa loss delar jag oxå

Mecthegreat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Där är jag nu . Bygg-Beskrivningen är inte dålig den Är sämst. Har spottat och fräst en bra stund nu. Nått vidare bra blir det tyvärr inte heller

wooderson
0

#6 urk vad trist när det blir så. Hoppas du inte tappar sugen

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

Mecthegreat
0

nädå den ska allt bli klar men får se om det blir så många kort på den :) . Italieri vs Tamiya = 0-1

Mattias-A
0

Spelar du spelet WoT också ?

Mecthegreat
0

Japp :), inte blivit så mycke det sista , mest kört world of warships