Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: pansar
Läst 2608 ggr
nebeln
0

En vilsen kungstiger :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilder på en "surdeg" som stått stilla länge nog nu är nästan färdig och det återstår lite vädring (så de halvblanka detaljerna blir matta). Aldrig tidigare lagt ner mig så på en modell med rörliga fram och bakskärmar..jag har fått nästan total idétorka…enda jag vet är vagnen är en omärkt och därmed okänd enhet Berlin 1945…enligt uppgifter så slängde fabrikerna ihop delar från skadade vagnar samt körde ut den i primer färgen (denna tiger har den sena gröna primern, dock något väderblekt)…vill ha inspiration till ett dio och gubbar.

nebeln
0

Mer bilder…

nebeln
0

Mera bilder…

nebeln
0

Fler bilder…

nebeln
0

Och en bild till :)

xakan
0

Jobbigt med idé torka! Slänger ur mig lite förslag så kanske något av dom väcker en idé. Låt den plöja genom en byggnad följd av folksturm blandat med ss som försöker bryta sig ut ur staden. Eller en 72 tons vägspärr bakom lite barrikader med tillhörande infanteri som väntar på det oundvikliga slutanfallet. Kanske ryssar som stormar en pansar fabrik/verkstad där detta monster är redo att rulla ut.

stuartm5a1
0

Hej!

Är skälv inne i en period där det är kul att bygga å måla men på dio biten står det still🤔, men det är bara att ta det med ro , lösningarna kommer var så säkae👍

Mecthegreat
0

Otroligt snyggt bygge , vilka band har du använt ?

nebeln
0

#7 Tackar tackar :) Jadu, banden jag använt mig av är gamla styrenplast länkar gjutna på ram tillhörande Dragon kitnr 9036 (Jagdtiger Late Production Type) ett gammalt Dragon Imperial kit..det går att göra bra grejer med Imperial också :) /K-E

erihan
0
nebeln
0

#9 Den kommer komma :) …skall bygga :) Fick ett helt häfte från snubben som gjort efterforskningar på fordonet att det skulle komma från kompanie "Funklenk"..men det är i dagsläget inte riktigt säkert :) Om jag skall använda nuvarande modell måste jag bygga nytt torn som är Porsche torn, ej transportband - måste byta samt att jag måste modifiera avgasrören. Men som sagt den ligger i byggpipen :) /K-E

Mecthegreat
0

Hur går det för dig med detta grymma projekt?

nebeln
0

#11 Önskade att jag fick lusten tillbaka för jag har hamnat i en byggtorka med småstegs-byggande inslag…hoppas dessa inslag blir fler och tätare.

Mecthegreat
0

Hej , hur går det med bygget???, vill se mera bilder