Vallejos nya washer
snubblade över de nya washerna när jag letade efter vinter vädrings produkter. sökte lite på youtube om washerna och jag blev imponerad över vad jag säg, så jag drog hem en burk för att testa. enligt de på youtube så behövs egentligen ingen gloss coat för att få ett bra flow på denna wash och det påstods även att slush/filter wash utan gloss coat inte skulle dämpa färgen avsevärt mycket, vilket jag var väldigt tveksam emot. så när jag fick min wash så testade jag på 2 målade skräpbitar, en med gloss coat och en utan. prövade först med gloss coat biten och det krävdes inte mycket till för att washen skulle söka sig till veck, runt bultar och annat, nog ett utav de bästa flow jag iaf har sett. testade sedan på den utan coat, lite sämre flow, men nog för att kunna köra utan iaf. väntade tills washen hade torkat på biten utan coat och märkte att washen faktiskt inte dämpade färgen så mycket. studerade lite mer på youtube och såg att om man förberedde ytan som ska pinwashas med vatten, så blir det lika bra flow som med ett gloss coat på, testade och jajjamän, det stämde helt.
men, likt majoriteten utav alla produkter, så finns det ju alltid en nackdel med.
pigmentet och vätskan splittar sig efter ett tag, så man får ständigt skaka flaskan eller röra om washen, inget som jag personligen har märkt är ett problem när washen väl ligger där på modellen, men om man sitter länge, typ som man gör med en pinwash, så kan det bli smått irriterande att ständigt behöva blanda ihop washen.
vet inte riktigt vad ni har för erfarenheter utav denna "nya" wash, men jag personligen tycker den är väldigt bra, trotts nackdelen, då jag mest kör filter/slush wash och bara använder pinwash på ett fåtal ställen.
så jag skulle vilja rekommendera denna:)
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false