Etikettallmänt
Läst 1656 ggr
petzon
2015-08-19, 22:14

Sugru

Hittade just ett kul material på nätet som jag tror kan intressera många i denna grupp:

Sugru, lufthärdande silikongummi, som Milliput fast gummi istället för hårt. Så fort löningen finns på kontot skall jag beställa, detta måste testas, finns ju hur många användningsområden som helst. Mitt första projekt kommer att bli att fixa den bortappade gummifoten till min HP48GX, just nu har jag en temporär fot tillskuren av en bit suddgummi

Banjoman
2015-08-19, 22:18

Jo, det har jag också suttit och tittat på men ännu inte kommit till skott med att skaffa – det var rätt omskrivet i flera av de tidningar (bl.a. The Guardian och De Morgen) jag regelbundet läser, när det lanserades på allvar för några år sedan.

Ser med spänning fram emot en rapport ur modellbyggarperspektiv!

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

petzon
2015-08-19, 22:26

Upptäckte just att Sugru säljs av både Panduro och Elgiganten i Sverige. Ju mer jag tänker på det desto fler användningar kommer jag på, borde gå lätt att bygga vibrationsdämpade fästen för exempelvis motorer eller servon, gångjärn borde också vara möjliga att göra, isolering av kablar som redan sitter på plats och man därför inte får på en krympslang……. Måste testa

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Banjoman
2015-08-20, 08:37

#2 Absolut! Själv kom jag just på en (icke modellrelaterad) användning, så det får nog bli att jag skickar efter ett paket (här i Belgien säljs de ännu inte i butik), jag också! Tack för tipset/påminnelsen!

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Upp till toppen