Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettdiorama
Läst 1575 ggr
wooderson
0

Första diot

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick den här modellen i maj och har donat lite med den mellan olika projekt. Nu är det iaf typ klart.

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

wooderson
0

Vimkel

wooderson
0

Vinkel

Mals Way
0

Gösses…..

Riktigt snygg det där du…..

Du har jort mkt på denna o tänkt till…taket..olika plattor…mkt fint vädrad fordon…figurer som "gör" nåt…

Dang…höga betyg från mig på detta.

wooderson
0

Vinkel

wooderson
0

Vinkel

wooderson
0

Tack mal, det var snällt sagt

mangemani4
0

hatten av. riktigt tjusigt:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

wooderson
0

Just skjulet från miniart är nog den detalj i diot som jag är mest nöjd med, passformen var sådär men jag blev nöjd med färgsättningen, figurerna kunde jag lagt lite mer tid på, men jag ville liksom lägga detta till klart hyllan så lite genvägar har onekligen tagits. Roligt att experimentera att skapa jord, gräs och grusplan

wooderson
0

#7 tack :)

Dioramabyggare
0

Ditt första diorama 😮… supersnyggt 👍!

JaguarMkVII
0

Det ser bra ut!

wooderson
0

#10, 11 tack

[jamtestam]
0

Det var ett riktigt fint diorama. Du har fått till det bra för att vara första. Nu kan det bara bli bättre å bättre, så ser fram emot fler byggen. 👍

fjantomen
0

Kanon, gillar framförallt muren och skjulet 👍

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

wooderson
0

#13, tack ja det lär nog bli fler, roligt att göra dion, det blir liksom lite mer levande.

#14 tack, jo det är nog detaljen som jag själv är mest nöjd med också

Joppo
0

Bra gjort! Jag gillar framförallt taket. Det har en väldigt tilltalande variation i färgsättning och vädring.

[Roftic]
0

Mycket snyggt!

wooderson
0

#16,17 tack, jo muren och skjulet är ju som tidigare nämnts det jag är mest nöjd med. Byggandet hitintills är ju lite som golf, ibland får man en fin träff, men nästa hål slår man ut sig på. Samma med byggandet vissa delar blir man riktigt nöjd med, andra får man öva på och någon gång i framtiden blir väl allt som man vill det. Själv blir jag glad för de små sakerna som jag blir nöjd med, oftast någon detalj på ett bygge eller figur. T ex motorn som inte syns på stridsvagnen, en figurs ansikte osv

Janne Nilsson
1

Om jag får komma med ett förslag. Torrborsta sanden/vägen med en ljusare kulör lägg sen på en mörk men utspädd wash 1-3 lager på samma sand/väg. Sprinkla lite pastellpulver i andra färger slumpmässigt och arbeta ut det.

Det tar bort det enfärgade intrycket och får fram lite struktur.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."