Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fordon
Läst 2148 ggr
BjarneS
1

Peterbilt 378 med låååång sovhytt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom JaGa skrev i tråden om Uppsalas julimöte att jag bara har lastbilar i huvudet så är det väl bäst att jag visar vad jag håller på med. Det är en Peterbilt 378 med extra stor sleeper som jag bygger fritt efter ett foto på en liknande.

Skalski
0

Två rum o kök? ;)

Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!

BjarneS
0

Ramen är förlängd 12 cm och även kardanaxeln har förlängts och försetts med ett extra stödlager.

BjarneS
0

Nä, bara etta med kokvrå. 😉

BjarneS
1

Och så här långt har jag kommit invändigt. Allt är scratchbyggt.

JaguarMkVII
0

Vow…. Vilket bygge! Här sitter jag och är imponerad av mej själv och mina scratchbyggda klaffar och så har du plockat ihop den där….

Decaius
0

Riktigt läckert!

[Roftic]
0

Jäklar vilket coolt plastmonster!

mangemani4
0

äntligen lite lastbilar/dragbilar:D. inspirationen flödar och låt bilderna göra detsamma tack:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

ElLobo
0

Häftigt, Bjarne! 👍  Helsnyggt!

StefanW
0

Tummen upp! 👍

Stefan - Modellbyggare

petzon
0

Härligt bygge, denna byggtråd kommer jag att följa

[Hayabusa]
0

Coolt 👍 Italeri?

BjarneS
0

#12 Jupp, deras normalbyggda lastbilar är riktigt trevliga, medan de frambyggda kräver en hel del planering för att måla och sätta ihop i rätt ordning.

[Hayabusa]
0

#13 Med normalbyggd menar du nosbil? Har sneglat på just denna Peterbilt, den ser betydligt mer detaljerad ut än AMT´s 359:a.

Fast nog är frambyggda bilar vanligast idag? Åtminstone här i Europa. I princip alla trailerdragare man ser är frambyggda, skulle jag nog vilja påstå.

ElLobo
0

En riktig lastbil har nos! 😃

Dioramabyggare
0

#15:👍

JaGa
0

Härliga byggen Bjarne. Ska bli kul att se dom "Live" framöver. Kommer tyvärr inte på augustibyggmötet.  Åker till Mallorca  i 2 veckor om några timmar…😎

Syns väl hos Björn i Vattholma?