Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 1043 ggr
BjarneS
0

Fååård C-900 med trailer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Matchbox-AMT's Ford C-900 även kallad sjunkmärkenas moder! I stort sett varenda del har fått spacklas. Drygt en halv tub Tamiyaspackel har gått åt och då har jag kanter och tak på trailern kvar att spackla. I övrigt en trevlig modell med bra passform och riktigt fina däck för att vara AMT. Börjar nu bli klar för lackboxen.

BjarneS
0

8,1 liter bensin V8. Här pratar vi bränsleekonomi!!

BjarneS
0

Formel Ford???

ElLobo
0

Du har alltid spännande byggen på gång!

StefanW
0

Blank lack? 😉

Stefan - Modellbyggare

BjarneS
0

#4 Börjar lite försiktigt med matt färg, så ska jag efter några pass hos psykologen försöka mig på blank klarlack! 😃

StefanW
0

#5 😃 och här sitter jag med ryska matta färger!

Stefan - Modellbyggare

mangemani4
0

hur är AMTs lastbilar att bygga? har fått varnings flagg på att AMTs lastbilar är inget som en nybörjare ska mixtra med, har bara erfarenhet utav deras bilar och de är jag inte speciellt imponerad över, mycket som måste trollas till rätta=/

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

BjarneS
0

#6 Rysk raket??

BjarneS
0

#7 Det är ungefär lika. Instruktionerna talar i princip om ifall delen ska sitta på chassiet eller hytten. På Freightlinern som jag inte har startat tråd på än så talar numreringen bara om i vilken ordning delarna ska monteras, inga nummer på delarna. Så det blir lite googlande för att få det rätt. AMT's originaldäck har bara en antydan till mönster, medan de nytillverkade Kinadäcken har bättre mönster men är så feta att det inte blir något mellanrum mellan tvillingdäcken. Mycket utkastningsmärken och ojämnheter i ytan på många delar utom hytterna som oftast är hyfsade. Mycket slipande av anliggningsytor och torrpassning blir det. Hyttinredningarna smalnar av nedåt så det blir ca 5 mm glipa mellan hytt och golv. Men vill man bygga äldre amerikanskt har man inte mycket att välja på.

[Hayabusa]
0

Intressant bygge! AMT´s lastbilar spelade tydligen en rätt stor roll för deras (AMT) ekonomi under 70-talet.

Orso
0

Håller du på att bygga garage till dina Pz38:or? Dom får väl plats i trailern.

StefanW
0

#8 MAZ-543 med en liten raket! 🙂

Stefan - Modellbyggare