Dodge L-700 med trailer
Lindbergs Dodge L-700 med Coca Cola-trailer. Tyvärr hade de lagt i sidorna till Lindberg-trailern med fasta sidoskyltar så Cola-dekalerna går inte dit, men jag har annan märkning på G. Om Forden var sjunkmärkenas moder så är det här felpassningens moder. Har fått klippa bort piggar, fila och bända för att få alla hjulen på backen och pekandes åt samma håll!

Om man följer instruktionen och limmar främre hyttfästena först kommer hytten att slå i bakre fästet och inte gå ner helt. Hade som tur var läst om det på nätet så jag slapp såga loss fästena igen. Nu när chassiet börjar bli klart ska väl resten gå som en dans?? ….. Kom på att jag läst att flera givit upp när de kommit till dörrarna. 😉

Påminner om projektet med Airfix omnibus. 😃
Stefan - Modellbyggare
den där har jag varit sugen på att köpa i några månader nu, men har lyckats hejda mig i sista sekunden från att trycka på köp knappen då jag tycker att dragbilen ser onaturligt liten ut jämfört med trailern. men den kanske ska vara så liten och kanske ett köp blir av ändå då:).
snyggt bygge:)
PS: eller kanske det inte blir ett köp efter det att jag nyss läste texten till bilderna, verkar vara helt upp och nedvänt, bitar som inte passar, dekaler som inte passar på grund bygget utan måste fixas osv. har man skillen att trolla till det hela så går det ju, men jag har inte den skillen:P
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false
Vilket horribelt material att jobba med, du gör det dock snyggt
Alla borde bygga en Tiger någon gång.

#11 Den får vi väl se färdig på Liden nästa år????
#12 Jo den var liten, samma hytt användes även till pickupen. Hade en i van-utförande (A-100) på 70-talet, så det är lite nostalgi att bygga den här.
#13 Tackar.