Besegra mattmonstret!
Varje gång mattmonstret snor en del svär man en ramsa och går vidare, men jag började fundera om man inte skulle kunna besegra det där mattmonstret. Idén växte sakta fram och när jag var till Slöjddetaljer idag för att hämta ut lite detaljer till mina nyinköpta MC-väskor för att göra en DIY upphängning så slog jag till och köpte ett förkläde och lite kardborrband. Kardborrbandet visade sig inte behövas det gick utmärkt med ett par klämmor. man klämmer helt enkelt fast nederkanten på förklädet under bordskanten så har man typ en påse i knäet där delarna hamnar, man snuvar alltså mattmonstret på chansen
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Kul idé.
Alla borde bygga en Tiger någon gång.
Fiffigt!
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Gällr bara att komma ihåg att man sitter fast när innan man reser sig.
Det ska bli roligt att se vad mattmonstret svarar med. Tror inte den ger sig så lätt😂
Tips….. Ta bort mattan…. Äger själv inga mattor alls i min lägenhet ;) inte haft det på 15år….mindre damm med samt går fort o damsuga ;) Sen tips…använd damsteumpa som.filter..då damsuga modellrummet…ev delar fångas upp av damstrumpan….bra o leta delar så med för den delen ;)

#4: Jag har heller inga mattor i modellrummet , men det hjälper inte delarna ligger definitivt inte kvar där de landar, dom studsar iväg någonstans. Har man tur hittar man dom någon meter eller t.o.m. några meter bort, men ibland är det som förgjort.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus