Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1058 ggr
starhawk
0

Så kan det gå

Beställde lite grejor från Sockelshop via UPS. När jag fick meddelandet från UPS så stod det som leveransadress land DE vilket står för Tyskland och på spårningen framgick att dom letade efter min adress i Tyskland vilket förståss inte funkade. Jag försökte först kontakta UPS men dom krävde att man skulle registrera sig och knölade till allting så jag kom aldrig fram till dom, eftersom min tyska inte är nåt vidare så avstod jag ifrån att försöka ringa dom. Jag tog istället och e-mailade Sockelshop och förklarade situationen. Svaret kom snabbt, det visade sig att en skadad Bar-code var boven i dramat, så går det när man bara scannar av streckkoden och inte läser adresser. Sockelshop skickar nu ett nytt paket till mig i väntan på att dom får tillbaka orginalpaketet.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

foofighter
0

Att det ska vara så svårt att få saker till rätt plats.

För ett par år sedan satt jag i Saudi och väntade på kritiska maskindelar. Bråttom, bråttom!

När vi horde av oss och undrade var våra grejjer tagit vägen så visade det sig att vår låda var på villovägar i Kanada… Speditionsbolaget visade som vanligt inget intresse i att ta på sig skulden eller ens hjälpa till utan det var bara att vänta.

Janne Nilsson
0

Sen är det ofta så att det är avsändaren som är kund hos speditören, därför måste i regel ändringar gå igenom dem.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

JaguarMkVII
0

Jag skickade en gång en instruktionsmanual till ett systerföretag i England med DHL-kurir. Efter en vecka ringde de och frågade varför jag aldrig skickade den. När jag kollade upp det så hade paketet kvitterats av en herr Kumar, boende i Delhi på hans hemadress. Det var bara att skicka ett nytt. DHL tyckte det var lite pinsamt… Det skulle vara intressant att veta vad som hände där.

starhawk
0

#2: Jo när jag klagade på att PostNord levererade transportskadat gods så hänvisade dom till avsändaren som var Amazon så då kontaktade jag dom och då blev det ordning på saker och ting, Amazon brydde sig inte om PostNord över huvud taget utan gjorde upp affären direkt med mig på ett nöjaktigt sätt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus