quickshade
är det någon som har provat med army painters quickshade på tanks, jeepar och andra ilitära fordon, och kan ge lite info om hur resultatet blev?
funderar på att köra med quick shade på en kursk tank som jag bygger åt min syrras son. har typ en hel del andra projekt på gång just nu, så tänkte bli klar med denna lite smidigt och kvickt och kom då och tänka på att jag har en burk med quickshade hemma som jag använde till mina tennfigurer och vädring utav slott och andra byggnader. highlight, skugga och blank lackering i 1 och samma burk. men jag har aldrig använt det på fordon förut, har inget som jag kan testa på och vill helst inte använda hans modell som en test modell, så all info om hur resultat blir uppskattas.
det handlar om army painters quickshade soft tone(brunt pigment) och färgen på tanken är model masters panzer desert yellow.
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false
Har testat och gillar den inte. Tjock i konsistensen, alldeles för dåligt med pigment och sen torkade den jättelångsamt. Sen blev ytan högblank. Upplevde att i och med den var så tjock i konsistensen så försvann många detaljer.detaljer, jag använde figurer. Så mitt råd är att spara de pengarna och köp wash av ak interactive eller Ammo of Mig. Vill du ha vattenlösliga så har du citadell och Vallejo washer och shades. Marcus
ok, men om man inte kör med "dip", alltså att doppa ned tanken i burken och låta det rinna av utan istället kör med pensel och stryker på quickshaden så man får mer kontroll över var det hamnar samt suger upp överflödig quickshade med en pensel eller annat, blir resultatet detsamma då?
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false
Skulle tro det. Det jag tycker är sämst är att den är tjock i konsistensen, har torktid på över dygnet och att det blev blankt. Om du vill ha liknande produkter med samma funktion, kör på Game Workshops citadell färger då är mitt tips.