Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1280 ggr
ElLobo
0

Avvikande pansarbyggen

När det ändå diskuteras lite avvikande pansar i en annan tråd, så kan jag väl presentera några andra avvikande byggen:

Här kommer först ett bygge av Glenn, presenterat på What If Modelers Forum (registreringskrav för att läsa):

"1968 AFV Grand Prix!
As with last year, it took the interest of the public, even though it was a bit long.
This 350 km event is more of an endurance race than the fastest lap time.
Seen in this frame, the winner in last years' race, the beautiful Marlboro M-48, just as it overtook the JPS Chieftian tank, of the RAC."

http://www.whatifmodelers.com/forum/uploads/post-2-1070849874.jpg

Och så ett bygge jag hittade på Youtube:

"This is one of my last scratchbild works.
It's a german Marder II of WWII."

Och det finns många fler intressanta byggen på olika modellbyggesajter

Azgaron
0

Hmm, nått för Proosen kanske? Glad Kul idé i alla fall.

Kul med en bilbanetank Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Proosen
0

För något år sedan var det en Matilda (tror jag?) med på IPMS-Open som hette något med The Gulf warrior och var lackad i Gulf's färger, ljusblå och orange. Bak satt det en stor V8:a i 1/25 och så var det ett lite pit-stop diorama eller liknande till.

Heltuff tyckte jag och inte lite annorlunda heller.

Niclas

WildeSau
0

#0 Det finns en i fullskala också Glad Pimp my tank

Något att åka till jobbet i…

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

StefanW
0

Och då kanske man kan köra så här i rusningstrafiken!Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0

#4 Den ingår säkert i den amerikanska grundkursen när de tar körkort. Och så undrar de varför de inte är populära Förvånad

Azgaron
0

#2 Låter klart kul, men jag avstår nog att göra nått sånt med min Matilda nu när jag äntligen fått tag på henne Glad

#3 Skrattande

#4 o 5 Nä, visar man sin makt på det här viset är det nog inte konstigt att de är lite lätt impopulära Glad

Azgaron

pebben
0

#2 det kan inte ha varit B.Johanssons gulf crusader med vinge o grejer?

//pebben

StefanW
0

#7 Har letat som en tok (mer än vanligt…) efter en bild på den vagnen. Jag kommer ihåg den bl.a. från skylten hos Christer på Modellhuset Liden i Mariestad…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#2, #7 och #8: Det finns en bild av den på baksidan av Scala nr 2/2002.

StefanW
0

Bilder på Gulf vagnen finns också på IPMS-Stockholms sida (Open 2002)

Bild 1

Bild 2

Bild 3

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Käckt! Glad

Azgaron

leo-
0

sitter och tittar och funderar lite Fundersam

Vär svenska stidsvagn S skulle kanske passa som ett sådant bygge den är ju kilformad så det räcker precis som en sportbil

kanske en ide till ett GB

ElLobo
0

#12: Du får undersöka intresset! Jag har en känsla att många pansarbyggare och antagligen andra också skulle vara intresserade av ett sådant GB. Glad

WildeSau
0

#12 Eftersom en Stridsvagn S bara kan anfalla rakt fram. Sätt på den ett färgglatt tygstycke och stoppa in en lans i eldröret så har du fått en fin tornerhäst Flört

ElLobo
0

#4: Hänsynsfulla som vanligt! Visst, det kan ju ha varit något som gjorde att de hade speciellt bråttom, men sådan där körning tillhör mer det vanliga.

Man förstår ju mer och mer varför amerikanerna är bra på peacemaking men inte det minsta kunniga när det gäller peacekeeping!

Azgaron
0

#13 Skulle i princip kunna passa in i mitt förslag om blank lack GB.

Azgaron

leo-
0

15 Rädsla för attack ett rörligt mål är mer svårträffat än ett stillastående och sett ur den vinkeln förstår jag körningen

Civila som skulle till green zone i Bagdad Fick landa utanför. Blev transporterade i skottsäkra bilar  med en Humwee 30 kal framför och en bakom fyllda med soldater

Så det är säkert order

ElLobo
0

#17: Jo, jag förstår också körningen. Fast har man upplevt dem i verkligheten så vet man hur de uppför sig … Fast det finns ju många trevliga och vänliga personer även i deras försvarsmakt!

leo-
0

Jo jag håller med om att dom i många fall tror att  USA är lösningen på världens problem

ElLobo
0

#19: Kan nog vara så, ja. Fast nu ska vi inte bli invecklade i en massa politiskt dravvel, åter till modellerna värld! Glad 

En sådan där racervagn skulle nog t o m en flygnörd som jag kunna tänka mig att bygga. Hmmm, eftersom jag inte är förtjust i frulleband (som väl krävs för att få bra kromglans på det hela) så kanske man kan konvertera en S-vagn till att ha 6-8 hjul … Oskyldig

leo-
0

Har funderat ett par dar redan på hur man skulle kunna göra

Intressant bygge

Azgaron
0

#20 Håller med, nog vädrat politik Glad

Link & length hade varit ett bra mellanting i detta sammanhanget tror jag, fast hjul på S-tank går säkert bra. Några tanks i 1/72 hade varit lämpliga övningsobjekt. Gamla Airfix eller nått sånt. Som sagt ett GB med nått sånt här tema hade varit kul. Förresten skulle man kanske kunna montera de överblivna hjulen och banden på ett sportbilschassie Glad

Azgaron

leo-
0

Någon som har en S , Stug.Jagdpanther eller en Ryska stugen ser ut som en stug iallafall  i 1/72 billigt. Eller en av dom tyska halvbandvagnarna 232 tror jag dom hette

pebben
0

#23  232 är en 8 hjulig pansarbil  du menar nog 250 el 251 den ryska stugen är nog su serien det finns su85 su100 su122 mm volat har en hel del tror att dom ligger runt 80kr i 1/72

//Pebben

ElLobo
0

Ja, en halvbandare! Kanske en ferrariröd Sd Kfz 11, med kromade hjul …

StefanW
0

#20 Då kan du ju bygga en sådan här!!

Pimp my ride speed tank

Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#26: Precis!