Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1329 ggr
Maysula
0

Länk?

Jag vill bifoga en länk i en text men begriper inte hur man gör??

Thomas

[Tunnan]
0

Om du högerklicka på länken och kör kopiera genväg och sedan klistra in i texten så ska det nog går bra
Så brukar jag göra i varje fall och det brukar funka bra.

/Tunnan

Azgaron
0

Du kopierar Url:en till sidan du vill länka till och sen kan du markera ett ord i texten du skrivit och trycka på symbolen infoga länk i menyn. Där klistrar du sedan in din länk snyggt och prydligt. Annars går det ju att klistra in länken direkt också.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

Även om du gjorde fel så fungerar ju länken, och det är ju det viktigaste. Glad 

Och som Azgaron skrev, så fungerar det som så här (om jag ska försöka utveckla svaret lite):

När du skrivit din text så markerar du ordet där länken till sidan borde finnas. Sedan klickar du på ikonen Skapa länk, som du hittar i fältet ovanför din skrivna text. Då kommer det upp en dialogruta där du skriver in Internetadressen, klickar sedan i rutan Öppna länken i ett nytt fönster. Klicka därefter på Skapa och allt länkandet är klart!
Då har du bara att klicka på Publicera kommentar, så är inlägget fixat.

Snygg MiG, även om jag tycker att de ensitsiga är klart snyggare. Men det inverkar ju inte på bygget! Flört

Azgaron
0

Oj, va' pedagogiskt! Glad

Azgaron

ElLobo
0

#5: Tja, jag tänkte att det kanske är lika bra att försöka förklara hela proceduren utförligt. Glad 

Själv var jag ju tvungen att titta ett par gånger extra på alla ikoner när jag skrev beskrivningen, eftersom jag numera gör det hela mer "slentrianmässigt" …

Azgaron
0

#6 Jo, det är nog bäst.

Jo, det fick jag med, så man inte skriver fel. Fast nu tror jag nog budskapet gått fram Glad

Azgaron

ElLobo
0

#7: Skrattande