F-86F Sabre, RNoAF, 331 Sqn

Jag ska skynda mig med den här för jag hade tänkt ha den klar i vintras och han lät besviken när jag berättade för någon vecka sen att jag inte hunnit med. 😕
Det här ska bli kul att följa! Roligt att den ska bli en gåva!

Han blev riktigt glad och var väldigt intresserad av modellen och dekalerna när jag var förbi och visade allt. Han berättade del också och visade mig fotot på en av F-86 som han flög och det är bla den på fotot. Min vän var med i 332 Sqd så det blir ju speciellt för honom. När vi pratade så fick jag en annan idé med en Sunderland. Hans far var akterskytt på en Sunderland och Airfix har ju en ny som verkar fin och jag funderar på att ge en sån med.

Rättelse. Det ska vara 331 Sqd.

…men nu får stolen plats. Ja, någorlunda iallafall. Den får luta lite bakåt så får den plats. Det kommer nog inte att märkas så mycket i slutändan.
Slipa, såga, slipa, såga… ;-)
Mvh / Janne

😃 det tar aldrig slut. Jag var rädd att stolen inte skulle få plats alls även efter allt detta slipandet och sågandet.
Gösses….ett jökla kapande lite där o lite där for en stolfan.
Envist fipplande, gillas mkt.
Kommer bli kalas detta.

#18: Ändrat rubriken till 331 Sqn. 🙂
När jag läste tråden fick jag en trevlig "nostalgitripp" till då jag "för alltför många år sedan" läste boken "BLÅ-TVÅ-HOPPA", skriven av Leif Hamre 😍.
Lycka till så mycket med bygget!

Ja, jag tänkte också på hans olika flygböcker när jag läste tråden. 🙂

#38: 🙂👍

Spännande projekt Magnus, intressant bakgrund! Heja på!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus