Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 1180 ggr
Proosen
0

Mini-Meet ur min synvinkel.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Torsdag dagarna innan tävlingen är man förkyld så det räcker å blir över. Fredag känns faktiskt bra, lite snuvig men ork så det räckte till både tokbyggande och tvättstugan.

Vaknar på lördags morgon, käkar frukost och fixar till det som måste innan jag promenerar ner till stationen för vidare befordran till Ludvika och ressällskapet -Loevis- från Scaleracers med familj.

Mycket bilsnack till förfång för den kvinnliga halvan i baksitsen men ibland var ämnet så att alla fyra kunde disskutera något gemensamt. Väl framme var det nästa packat med bilar ute på parkeringen, WOW!!! Vad mycket folk!

Fast det lurades lite fick jag höra av Mr. C -Conny- då motorveteranerna tydligen samlats för gemensam avfärd till något.

Inte för att det gjorde så mycket för det var välfyllt på borden redan när vi kom och mera blev det innan det var dags att ta fram röstsedlar och pennor. Pannor i djupa veck och livliga diskussioner med näsor i bordshöjd både här och där.

När röken lagt sig visade det sig då att vi hade tre bucklor med hem i bilen, två till mig och en till Loevis. Alla med en etta på, glada miner och tillrop från övriga i sällskapet när vi träffades igen för hemfärd.

Loevis hade med sig tre bilar i street machine-klassen och med sin koppar färgade Chev 55 Bel-air knep han 1:a-priset. Tre likadana placeringar på lika många tävlingar. Man skulle väl kunna drista sig till att säga att han lyckats väl med bygget då det faller många i smaken.

Själv hade jag två bilar med då, F1:an och Concept Camaron och fick då full pott kan väl säga. Camaron har tävlat två gånger med samma resultat i båda tävlingarna, få se om Forden kan matcha det framöver.

Det tog också en gruppbild på de Scaleracers-anhängare som var där, tyvärr var det en som missade den infon trots att den fanns både anslagen och utropades. Men vi var i alla fall 20 stycken som träffades, många för första gången så det var kul med lite ansikten till alla nicks. Tänk att ingen kan se ut som de heter!? Bilden man målat upp i huvudet stämmer ju aldrig någonsin, kanske tur det. För en del i alla fall Fundersam Skrattande

Nåja, nog gaggat. Här finns en länk till bilderna och ytterligare en liten retsticka för att kittla nyfikenheten lite här nedan eller via länken där uppe beroende på hur snabbt ni kollar in här.

Niclas

Proosen
0

Just det, kvaliteten på bilderna är väl inte de bästa. Men ni får ta det som det är. Måste nog snart köpa ett stativ istället för en modellbil eller två.

Niclas

ElLobo
0

Tack för bilderna! Det är alltid lika intressant att studera byggen från utställningar.

Och vilken vinnarbil ni åkte i! Ett stort grattis både till dig och Loevis!

Azgaron
0

Kul att det gick så bra! Trevliga bilder och kul med en bild på scaleracersgänget Glad Hearse Drivers frilla lär man väl inte missa Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Proosen
0

Skulle inte tro det å Devil är väl inte heller den diskeretaste mannen på jorden. Att de två kom glidande i Jimpas gamla Volvo-likbil gör ju inte saken sämre.

Vi var ju nästan hälften av utställarna, några till så hade 50% varit aktiva på Scaleracers-forumet.

Niclas

Azgaron
0

Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

Tackar för bilderna och reseskildringen! Underhållande läsning! Vill samtidigt gratulera än en gång till priserna för de fina modellerna!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#0. Tack för bilderna Proosen! Nu har jag iallafall fått varit "med", så att säga….Rätt penibelt det här…fel dag….

Såg du om någon sålde en Chrysler 300-57, by the way?…

ElLobo
0

#7: Vågar du verkligen fråga sådant?! Efter att ha talat om att du tog fel på dag! Tänk om någon svara att det var rea 50% under lördagen … Cool

leopold
0

:7 jag säg inge 300 -57 men en massa annat

StefanW
0

Utförsäljningen av Chrysler 300-57 gick väl fort på morgonen i samband med att de erbjöd: Köp 2 betala för 1……

Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#8,9,10. Grrrrrrrrrr!!!!!!!! Det är till att strö salt i såren!? Gråter

Hehe…det förtjänar man om man gör en sådan miss!! Skrattande

ElLobo
0

#11: De stackare som kom dit på söndagen fick erbjudandet Köp två - betala för tre! Glad

StefanW
0

#12 Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Jag har kompenserat modellbortfallet nu i veckan, se under "Nytt i bygghögen Oktober"….Skam den som ger sig!! Skrattande