Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1167 ggr
steffe1975
0

Köpes: motor efterlyses

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är på jakt efter en motor till do24 i skala 1/72 helst med propeller och kåpa men endast själva motorn funkar det med. Är det ngn som har en som skräpar. Den ska vara ca 19mm i diameter

Roca
0

Eventuellt har jag något liknande i reservdelshögen; de 9-cylindriga stjärnmotorer som satt i Do 24, BMW Bramo 323, var ju kraftigt inspirerade av brittiska
Bristol Jupiter, som t.ex. fanns i Bristol Bulldog; en Airfix-Bulldog borde nog gå att komma över lätt. Jag har troligen en sån motor i lådan som sagt, plus två obyggda satser. Ska ta en titt så fort jag får tid och även mäta diameter.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Roca
0

Arado Ar 196 hade ju även den samma BMW-motor, en modell av detta plan skulle också kunna donera en motor.

Roca
0

Vector har även dessa motorer 

steffe1975
0

den vore ju perfekt om man nu hittat den till salu ngnstans

steffe1975
0

kåpa har jag en från okänd donatormodell, den kan jag modifiera med lite extraplast osv, propp har jag en även den från okänd donator. Men jag är inte tillräkligt duktig för att snida till en motor , i värsta fall får jag sätta på skyddshuvar på alla 3

Roca
0

Så tanken är att ha en exponerad motor på modellen? Och de som följer med i satsen, är de för enkla? Vectors motor finns t.ex. via Amazon men det är lite saftiga priser kanske.

steffe1975
0

det är ett renoveringsobjekt och en motor saknas helt. Orsaken till renoveringen är att jag försöker av nostalgiska skäl återskapa de modeller som jag och min far en gång i tiden byggde tillsammans.

Roca
0

Trevligt projekt, fint!

Roca
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har hittat en niocylindrig motor i gömmorna, den är tyvärr endast ca. 13 mm i diameter

WildeSau
0

#7 Har du fler projekt från Italeri som du ska renovera?

Samla ihop alla delar och gör en samlingsbeställning via
Italeri Customer service direkt.
http://www.italeri.com/contatti.asp

Betalning via deras e-shop

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

steffe1975
0

Roca vad ska du ha för den?

Roca
0

#11 Jag skickar dig ett PM