Modellbyggare i Halmstad/Halland
Jag har egentligen ingen koll på om det finns någon modellbyggarförening i Halmstad/Halland, men om inte skulle det vara kul att få reda på ifall det finns tillräckligt många intresserade, för att kunna starta en.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Hoppas att någon ger sig till känna! 
Stefan - Modellbyggare
Jo, det får man ju hoppas.
Azgaron

De enda medlemmar som bor i Halland, och som har angivet det i profilerna, är CarlS i Laholm och t.flash i Åskloster. Hur aktiva de är inom modellbygge är något jag inte vet, men det tar du ju lätt reda på genom att skicka ett PM till dem. 

Det kan ju också vara en del som är inne här och tittar utan att regga sig på sidan för att man bara vill läsa. Nu kan det vara ett skäl till att ge sig till känna om man vill träffa modellbyggare på hemmaplan.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#3 Jag får ta och kolla med dem.
Azgaron

#4: Ja, här ser vi ett exempel på att det är jättebra om medlemmarna lägger in åtminstone hemort eller län i sina profiler!
#6 ja precis, det kan ju vara bra att veta vid såna här tillfällen.
Azgaron
jag har nästan bott i halmstad! 5 dar i veckan i alla fall 86/87
//pebben

#8 Jag var också där i uniform under 9 veckor på F14 våren -85, innan man "kom hem" till F6 Karlsborg!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Trevligt, men hjälper kanske inte så mycket om man vill starta förening. 
Azgaron

#10: Jo, om de kommer ner på mötena! 
#11 Jo, det förstås, men det kan ju bero på hur långt man har lust/tid/ork att resa. Men om det blir nått av så är ni hjärtligt välkomna.
Azgaron

#12 Det skall vi lägga på minnet! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ju fler lokalföreningar som bildas, desto lättare blir det för oss byggare att besöka olika möten och prata plast och kanske bygga. Och då blir vi ännu gladare! 
Jag la ut en blänkare på IPMS Stockholm och har fått svar 
Jag har fått reda på att det finns ett litet gäng i och omkring Halmstad som är medlemmar i IPMS Sverige, och som brukar träffas och diskutera och bygga. Så nu blir de snart en till 
Ingen lokal IPMS avdelning än, men vem vet. Får väl försöka locka fler.
Azgaron

#15: Kul att du har fått kontakt med dem! Vore väl kul om ni fick ordentlig fart på verksamheten!
Jo, det känns tusan så kul. Vi är ju inte så många än men det är ju i utvecklingsstadiet. Vi ska träffas om ca två veckor på flygmuseet i Ugglarp. Om jag fattade det rätt kanske vi får hålla till där och ställa ut modellerna med. Kul när det händer nått 
Tanken är väl också att vi ska komma ett helt gäng till modell Göteborg, och kanske även till C4
Azgaron

#17: Låter ju jättebra! Ju fler desto roligare i bilen! 
#18 Ja absolut!
Jag snackade lite med Torbjörn som håller i det och han hade en gammal färgspruta och kompressor som jag kunde få låna och prova. Det är väl som med droger, billigt/gratis i början sen så är man fast
om man nu ska dra en knasig liknelse 
Azgaron

#19:
Ja, snart sitter du fast i sprutträsket!
#20 Tja, det är en väl kalkylerad risk jag får ta
Får väl skaffa ett gäng övningsobjekt också. Missade dumt nog några på tradera igår och i förrgår.
Nåja det dyker upp fler 
Azgaron

#21: Du får väl göra som elever på frisörutbildningar; du erbjuder dig att sprutmåla modeller åt andra för en billig penning, och allt på byggarens egen risk … 
#22 Ja, det var ju en variant
Jag har faktiskt blivit tillfrågad om jag inte kunde motivlackera en hoj, men jag hade ingen spruta och ingen erfarenhet av sånt.
Azgaron