#2 Varsågod, tack själv 🙂
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#3 hoppas att M60 är fin. Vore väldigt trevligt ifall någon byggde en AFV club och skingrade mina misstankar och lite sämre plastkvalite. Jag är sugen på deras Centurion men just nu är jag väldigt skeptisk.
#6 Den ser väldigt fin ut. Har inte börjat bygga den och det lär säkert dröja innan den kommer upp på byggbordet. Alla delar ser väldigt bra ut, mycket detaljer och fina gjutningar. Kanske inget för den absolute nybörjaren. De första reaktionerna från Missing Lynx lovar gott!
http://www.network54.com/Forum/47209/thread/1425576708/AFV+Club+M60A1

. Dioramabyggare . 2015-03-08 11:01
En pelarborrmaskin som kommer att pryda sin plats i mitt fordonsverkstadsdiorama.

En drös med nya grejor från modellhobby.se samt någon via eBay (Tyskland); allt i skala H0 (1:87) och alla fordon ska antingen själva utsättas för konverteringar av olika slag eller tjänstgöra som reservdelar till andra byggen.
Herpa MB LF 25, Wiking Ford FK 1000, Eko GMC, Brekina MB L319 samt MB L2500 från Wiking.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#10 Det var en trevlig trio.
DioramaByggare: berätta gärna vad du tyckte om bunker dioramat:).
har under en längre period varit så nära på att trycka på köp knappen på det kittet, men hindrat mig i sista sekunden varje gång då jag är lite osäker på om det är ett dåligt kit eller inte.
#13: Hej mangemani!
Jag är ganska nöjd med byggsatsen, Det enda jag fick fixa var "taket" som visade sig vara lite snett, så jag fick såga av det på mitten innan jag limmade fast det. Den lilla sprickan som blev var väldigt enkel att spackla igen. Jag tycker förresten att bottenplattan är aningen för liten med tanke på "tillbehören" som följde med satsen; tre telefonstolpar, fem fordonshinder, fem "infanterihinder". Men eventuellt kommer jag att bygga ut bottenplattan för att dioramat inte ska se så "belamrat" ut.
Möjligen är sandsäckarna lite för stora, men det ska jag kolla mera noga när jag får några soldatfigurer med posten.
Sammantaget tycker jag att det är en byggsats som absolut är värd att köpa.
Idag landade ett litet paket ända från Canada.
En C-54

och en T 18B.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#18: var mellanlandade de för tankning?😉😇
#19 Søndre Strømfjord 😉
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#20:👍😂

#24: Grattis, det verkar vara en trevlig modell! Hamnar den "i vitrinskåpet", eller blir den en del av ett diorama?
Fortsätter mitt filmtema med denna modell. 😃

#25 Tänkte mig ett diorama…..faktiskt…🤪
Belgarion - amatör på tillväxt
#27: Ah, spännande! Hoppas du vill ta bilder under byggets gång och visa?
Lycka till så mycket!
Senaste tillskottet till min ännu ganska blygsamma stash. Det blir mitt första försök att bygga franskt. En yttepytteliten stridsvagn som väger upp sin litenhet med att komma med en nästintill full inredning(som såklart inte kommer synas).
Nu gäller det bara att inte börja pilla för tidigt, många andra vagnar har förtur :)
#24 har precis suttit med den motorcykelsatsen, den var tyvärr inte någon vidare rolig upplevelse. Passform och gjutningar var inte roliga. Sen tror jag att den är lite "stor" för att vara 1:35. Men jag är ganska ny på området så jag vet inte exakt hur det skall vara
Alla borde bygga en Tiger någon gång.