vad näst?
då mitt railwaygun dora projekt tråkigt nog börjar att lida mot sitt slut, så vill jag på börja något nytt direkt.
älskade verkligen denna modellen då den tog lång tid att bygga och var en utmaning + att den var stor som attan, så jag undrar nu om det finns några fler gigantiska modeller där ute? har mina ögon redan på 1/35 leopold, de där mörser kanonerna (karl och den andra) och 1/16 tiger tanken, men vad finns det mer? hur är skalorna då det gäller fartyg? finns det någon gigant för runt 500-1500kr?
Om du skulle kunna tänka dig att bygga flyg så kanske Airfix nya Typhoon i 1/24 vara nåt. Airfix har oxå givit ut Mustang, Spitfire mm. HkModels finns oxå. De har bla. givit ut Avro Lancaster, B17 Flying Fortress etc. i den något mindre skalan 1/32. De blir jäkligt stora.. //Daniel
fkying fortress lät intressant att bygga:), vet du pris på den i runda slängar? finns det någon stor model utav stuka planet?
Dem modellerna HK Models kostar ca 3000Kr….kamev få billigare på Ebay aultioner…..B25 nån tusenlapp billigare. Kika annaes på som.en sa Airfix 1:24…Mosquito alt Typhoon…de blir stort.
Om båtar funkar så är den jag håller på med, Revells Flower Class Corvette Platinum Edition 1/72 något att bita. Ligger runt 1100Kr.
Revell har ju också sina 1/72 ubåtar på dryga metern.
B-17 i skala 1/32….jo,jo…nu vattnas det i munnen🙂
Om du kan tänka dig att gå ner ytterligare i skala så har Hobbybokhandeln ett gäng Monogram 1/48 inne,bla deras B-17.
Den blir nog så stor även i 1/48.
En riktigt fint detaljerad modell.
USS Arizona i 1/200 kanske? 😃 Men då bör du nog vara mycket bekväm med mycket och pillig fotoets! 🤪 (det finns nog också after market delar för tusentalskronor om byggsatsen inte räcker till).
Jag tror också att Airfix Typhoon i 1/24 är riktigt häftig!
Det finns en tysk u-båt i 1/35 från Bronco, den borde bli rätt stor. Trumpeter har en del stora krigsfartyg (Bismark, Hood, mm) i 1/200, ganska maffiga dom med. När det gäller flyg så finns den 2 motoriga Mosquiton i 1/24 från Airfix, blir runt 75cm mellan vingspetsarna.
u-båtar i all ära, men det finns väl inte allt för mycket att bygga på dem? typ lite upptill och sedan propellern, sen är det väl bara en slät yta resten, 2 långa och gigantiska delar som man her ihop? har inte byggt u-båtar förut men det är min gissning iaf:)
vill ha lite att bygga och små pill(även fast man river sig i håret ibland) ökar bara på spänningen och gör det roligare och ksnoner, tanks och båtar har ju en hel del utav detta små pill, aldrig byggt flygplan förut heller, så de kanske det också finns lite pill på(?).
men 1/200 är en stor skala för fartyg då? ska kolla upp dem som det tippsades om och ska även kolla upp typhoon, den har ju nämnts några gånger nu:P samt flying fotress
ingen som visste något om en stor skala stuka?
Airfix har en stuka i 1/24, hur det är att få tag på den vet jag dock inte. Visserligen är det lite delar till ubåtarna men min reflektion är att det tog bra mycket mer tid än jag tänkt mig. Revell har också Ju 88, He-111 och He-219 Uhu i 1/32 som blir stora, bygger på en Ju 88 själv just nu 😃
Filmklipp om Airfix stuka 1/24 bygge, ser ut att vara en trevlig sats. https://www.youtube.com/watch?v=FQc0sNbx-Oc
Varför inte bygga en Pocher byggsats!? 😛🤪
Svindyr men där kan man både snacka om storlek och kvalitet på samma gång och inte minst en låååååååååååååång bygggång.
Finns två annonser på Tradera om du är intresserad och om du är beredd på att betala den summan vill säga 😉
"It´s all about the details"! 
jisses*dreggel*, ge mig 1/24 stukan. måste höra med alfa hobby om de kan få tag i den, lär kosta skjortan dock=/
"Den innehåller tusentals delar och man måste följa bygganvisningarna noga." skrämmande, men ändå så blir jag jävligt nyfiken, men 11000kr*ish*, den sved:(. vilken skala är det på den?
#14 Alla satser från Pocher är i skala 1/8 så det är en bamsing helt klart.
Ta chansen och köp dig ett ex av dess raritet, vettja tre dagar kvar lixom 😎😉
jag skulle, men failar lite på 2 saker, pengar och utrymme:P
Haha, jag förstår skämtar lite bara. Inget impulsköp man gör direkt av denna helst.
Själv har jag ett ex av modell Alfa Romeo Monza som beställdes från USA av farsan jag betalade honom för en ganska saftig summa men inte i närheten av dessa priser. I efterhand kan jag tycka att mitt köp av den kanske inte var riktigt genomtänkt för min del då jag är snart är en ung blivande student som gått ut gymnasiet och hade nog kunnat sparat dem pengarna istället men samtidigt har man alltid nåt värdefullt i sin stash som någon gång långt tag framöver kommer byggas. 😃
Var bor du? Om du bor i Stockholm har jag några stora byggsatser som bara tar plats ;).
Revells 1/32 Uhu och Ju88 med extra ets/resin
Airfix 1:24 Mustang (fråga mig inte varför jag köpte den …)
2 st Tamiya Bismark i 1/350 (det blir stort det också)
Revell 1/72 VIIC ubåt (stoooor)
Sen har jag både Airfix Typhon, Zoukei Mura's 1/32 Horten (kostar mkt men sååååå häftig) och revells häftiga rymdfärja/uppskjutningsramp i 1/144 (http://www.amazon.com/Revell-Launch-Shuttle-Booster-Rockets/dp/B00G7G4FCU) men dessa tre har jag någon konstig tanke att jag någon gång ska bygga (men var ska jag ställa allt …).
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0: En Tamiya "Dragon Wagon" kanske kan vara något? 18(!) gjutramar med gröna delar, en med transparenta delar, en med kromade delar och två(!) fotoetsark…
http://www.kitreview.com/reviews/dragonbg_1.htm
Eller vad tycks om en sådan här maffig fordonskombination som scratchbygge? (bäst jag duckar nu, tror jag ;-) ):
ni har just öppnat en helt ny värld för mig, jisses vad giganter det fanns:D
oj oj, rymdskepps rampen, du får mer än gärna tippsa om någon svensk butik/sida som säljer den skönheten,kände nästan ett "måste ha" begär då jag kikade på den, verkar vara enorm, mycket arbete och skulle nog pryda fint på hyllan:)
nix, bor i sundsvall, men hade inte tackat nej till bismarcken, när du nu har 2 st;)
dragon wagon, aldrig hört talas om men lät smaskigt. kikade på länken, såg inte stor ut om man jämförde med gubben som satt och körde, men jag har nog fel:P. jämfört med en jagdtiger i 1/35, hur stor är skillnaden?
#13 Om du kan tänka dig att skicka efter från utlandet så finns stukan hos Hannants, kostar827 kr, engelsk handlare som har gott renommé. http://www.hannants.co.uk/product/AX18002A?¤cy_id=17
827kr för den är ju så gott som ingenting om jag jämför med hur mycket jag har suktat efter en stuka i stor skala, trodde den skulle kosta minst 1500 nått:). dock är jag inte så förtjust i att beställa från utlandet(har mina orsaker), men kan inte alfa hobby(som brukar vara bra på att sniffa fram saker och ting), så är det väldigt lockande ändå, så det är inte omöjligt.
#20: Genom att jag av olika anledningar inte bygger/är intresserad av tyska pansarfordonsmodeller så har jag ingen koll på hur stor "Jagdtigern" är.
oh, my bad, nvm then:)
#20:2. Här finns måttuppgifter och andra tekniska data om fordonstransportekipaget (M 26 (dragfordonet )+M 15 (trailern)): http://en.wikipedia.org/wiki/M25_Tank_Transporter
Stukan finns i airfix sortiment nu och i lager i deras webbutik så det bör inte vara något problem för en svenskbutik att agera mellanhand i en import även om det säkert blir billigare att göra det själv. 🙂
Hitta den här när jag leta modeller själv, http://www.hobbyland.se/airfix-junkers-ju87b-2-stuka/8584-0 😃
\o/ tack så mycket \o/ :D.
blir mitt nuvarande projekt klart tills nästa månad när lönen kommer så har jag mitt nästa projekt beställt och klart.
Alfa hobby i stan (läs sundsvall) har några riktigt stora byggsatser bla. Revells Airbus 400 (?) Grizzly i 1/72, Italeris Hawker Hunter 1/32 och mer. Kan vara värt att kolla…
Säg bara till om du är intresserad av en bismark i framtiden. Vi kan säkert fixa något med billig frakt. Bara PM'a mig då.
Alfa har bra sortiment mem leveranstiderna är sådär…..tog tre månader innan jag fick en model av dem trots mail….
Roftic: har de de modellerna inne i den fysiska butiken just nu eller något de har i sitt sortiment som de kan ta in? har nämligen vägarna förbi där nu i helgen, kan svänga in och kolla isf.
swedbear: absolut:), blev lite mycket modeller att hålla koll på nu, men bismark står på listan;). hur stor är lådan och hur mycket väger den typ?
mal_belford: mjo, måste nog hålla med dig där, är det produkter de har i sitt sortiment redan men ej i butiken, så brukar det iaf för mig ta typ 1-2 veckor, men är det produkter de måste leta fram och beställa hem, så kan det ta uppåt 6 månader. la en beställning på engelskt infanteri från napoleon kriget som ej fanns i deras sortiment, la beställningen typ i oktober förra året, för någon vecka sedan så skrev de och sa att nu fanns de att hämta i butiken deras.
#32 Den fysiska butiken på Köpmangatan.
då blir det jag som knallar in där nått i helgen:)