Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 4384 ggr
An_Ek
0

T 38:an

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har bygget börjat, T 38:an, skala 1/8

Tillverkning av spantmallar:

Skalski
0

Jag säger bara en sak… GALNING 🤪, men det ska bli djäkligt kul att följa detta bygge 😉

Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!

[Roftic]
0

Den blir inte lite stor! Ska bli kul att följa!

An_Ek
0

Underlättar nog med en liten del galenskap…gillar modeller, storskala i synerhet… Reflektion numro 1: Rita och klippa ut spantmallar är inte så kul….ett 40-tal spant skall sågas ut. Ser framåt de tekniska lösningarna som kommer under byggets gång.

Ser inte detta som ett omöjligt bygge, bara lite större?

Gillar mottot ovan!

JaguarMkVII
0

Jag bara älskar sånt här……

Banjoman
0

Full poäng för ambitionsnivå och storslaget tänkande! Detta skall bli mycket, mycket spännande att följa! 👍

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

WildeSau
0

Trevligt projekt!

Är du medlem i föreningen här nere också?

http://www.t38.se/

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

JaguarMkVII
0

#6: Jag läste på den hemsidan om henne och de hade tydligen under en provtur kommit upp i 51.6 knop! Det är fortfarande i dag en mycket respektingivande siffra.

JaGa
0

Hujeda mig, vilket bygge..😮 Kräver lite större hobbyplats än vad jag har! T 38:an lär väl bli närmare 3 meter lång i 1:8. Himlar vilket bygge. Hatten av för ditt projekt!!! Ska bli kul att följa ditt bygge. Lycka till!

MarkusN
0

Imponerande projekt, ska bli väldigt spännande att få följa!

Stor nog för fungerande stridsladdning i torpederna? 😃

[Express]
0

Trevligt detta skall följas Manlig storlek detta gillas. 👍

An_Ek
0

Krut och rök skulle bli effektfullt, bara det inte blir när man ska provstarta motorn…när den dagen kommer. Jag är med föreningen och T38 finns där jag bor.  Tack för era positiva inlägg!

felle-j
0

Ska bli riktigt kul att se det här bygget!

Skalski
0

Jag måste bara inflika att jag har en klubbkollega som just påbörjat ett bygge av T16 i skala 1:10 🤪. Han bygger förvisso upp skrovet i cellplast istället för spant. 🙂

Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!

An_Ek
0

Grovsågning av spanten har jag börjat med nu.

An_Ek
3

I lördags var det också mekardag på T38:an. Demontering av en av saltvattenpumparna (kylvatten) som sitter på var och en av de tre Isotta Fraschini flygplansmotorerna som levererar 4500 hästar tillsammans. Byte av lager och tätningar. Blev en hel del bilder, skisser och mätning av skrovet också.

Mäktig båt!