Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 2606 ggr
Jolly Roger
0

Hobbyboss J 32 Lansen

En del av er har säkert hört om detta på andra forum redan men det kanske ändå är förhållandevis nytt. Hobbyboss har i alla fall annonserat att de ska släppa en J-32:a i skala 1/48 under 2015. Jag blev i alla fall superförvånad. Kanske finns det hopp om en ny Viggen i 1/72 ändå…

[Roftic]
0

Såg det på IPMS sthlm sida. Blir väldigt intressant att se hur den kommer bli. Special Hobby ska ju oxå släppa en viggen i 1/48, om SH viggen formar är samma som tarangus låter jag vara osagt.

[Hayabusa]
0

HobbyBoss lär även släppa en J29:a i skala 1/48. Vad jag vet så är MPM/Special Hobbys kommande Viggen baserad på Tarangus formar. Dock har jag även hört rykten om att det finns gnissel mellan MPM och Tarangus. Men, vad vet jag?

Vi får väl se vad framtiden bringar…

Anmark
0

MPM/special hobby skriver i  en kommentar på facebook till sitt inlägg om att AJ 37 är påväg ut i butik att 1/72 Viggen är ett projekt som ligger under nästa år. Citat från facebook:

"Yes, we plan to made the Viggen in 1/72 scale too, but let you say, that this project will be actually next year." 

Så det finns ju åtminstone planer på en viggen i 1/72

[Hayabusa]
0

#3 Coolt, en Viggen i 1/72 är inte fel.

[Roftic]
0

#3 Äntligen en ny viggen i 1/72! Den är verkligen värd att vänta på!

felle-j
1

Special Hobby/MPMs kommande Viggen är väl nästan i princip samma som Tarangus bara några annorlunda delar och dekaler kanske. Och en annan låda såklart. Det var ju MPM som gjorde formarna till Tarangus Viggen om jag har förstått det rätt. Det jag är nyfiken på är prisättningen på Special Hobbys kommande Viggen.

Och en ny Viggen i 1:72 ser jag verkligen framemot!