Köpte en staty!
Tycker den är riktigt snygg som den är! Skulle vara jättefin som bokstöd :-)
Mvh / Janne
Inte måla den….. ansiktet är mer en "staty" ansikte stiliserad…..stor risk att den får mer "docka" utsende…. lÅt den vara bara…..den ser mkt ballare ut nu. om göra en romersk figur så bättre o köpa en "gjuten" modell för set ändamålet….. just my thoughts about it….. Låt den vara bara.
Om den nu är helgjuten, oavsett om det är brons eller inte så skulle jag inte karva i den. Färg kan man alltid ta bort.
Kanske göra en avgjutning med formgummi?
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
Jag tycker också du ska låta den vara som den är. Jättefin ju!
Jag har beslutat mig för att inte göra någonting med denna. Är rädd att jag förstör den om jag målar och sen inte får bort färgen. Men att göra en avgjutning skulle nog vara kul för framtiden.
#9:👍
Tips för att gå vidare.
http://www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera/5040-TradgardBalkong/504010-Betong-och-betongformar/1/045183-Formgummi-250-ml
Janne Nilsson
#11 Åh tack janne. Men man måste väl göra en form i gips också? Eller blir den stel?
Det är betydligt billigare än att göra en i silikon. Man kan ha själva kanterna i botten hängade i en bräda med passande hål. Eller man i samband med gjutningen stabilisera formgummit genom att slå gipsbinda runt. Men det sliter på sjäva formen och man har tur om man kan använda samma form, mer än en gång. En del lägger i vanlig gasbinda mellan några lager men jag har inte gjort det själv.
Stelheten är ungefär som de formar för gips man kan köpa, men det krävs att man penslar på 2-5 lager.
Vill du trots allt gjuta i Silkon och Resin rekomenderar jag denna leverantör.
http://www.sylmasta.com/acatalog/Casting_Kits-1.html
Janne Nilsson