bygglogg: Bandirma
Se där ja – vad roligt! Jag är själv ganska svag för lastångare av det här slaget och från epoken i fråga, som jag tycker ofta har osedvanligt vackra linjer, så det skall bli både spännande och alldeles särskilt trevligt att följa det här bygget!
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
Mmmm…jag ämnar hålla med Banjoman å det fullaste😍. Det ÄR något visst med tidiga lastångare 👍. Det ska bli ett sant nöje att följa denna tråd 😃
Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!
Ser fram emot en innehållsrik byggtråd, Bandirma är verkligen läcker
Ska bli kul att bygga.tycker också lastbilar är trevliga.såhär långt är jag positivt överraskad över passformen på bitarna. Till skillnad från billing boats så sitter bitarna mkt
Hur stor blir skutan?🤔
62 cm skala 1/87
Ser riktigt bra ut tycker jag 👍, det är bra att alternera med vad man bygger på så man inte tappar sugen 😉
Här går det undan vill jag lova… bra ser det ut också 👍
Som Skalski säger: detta har du bra tempo, utan att det för den skull ser ut som om byggkvalitén blir lidande! Ser fram emot fortsättningen! 🤤
"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"
snyggt och ett trevligt fartyg
#25, #26, #28: jättefint bygge! Men vad är de där svarta "plupparna" på skrovet för något?
Häftstift ☺
#30: Aha😉
Ser väldigt bra ut.
Ser riktigt bra ut 👍
Tack !! Hade lite problem med akterdäcket som kom för högt upp.fick bryta upp däcket och slipa ner spanten ett par mm.men nu är det på plats igen.
Tack !! Hade lite problem med akterdäcket som kom för högt upp.fick bryta upp däcket och slipa ner spanten ett par mm.men nu är det på plats igen.
Jag har sneglat på denna rätt många gånger byggsats, men aldrig kommit till skott. Mycket kul att se den ta form!