Tiger 1 1/35 Diorama

Jag tycker det ser bra ut, men undvik att använda bildspelsfunktionen på den här sajten. Det är klart bättre att posta en bild i varje inlägg.

Tycker det ser mycket bra ut! Gärna fler bilder i ett varsitt inlägg.
Snyggt är det Afrika? Håller med dem andra använd inte bildspels funktionen lägg upp mer bilder gärna!
Trevligt "Dio" Ser riktigt bra ut! Fast lite vindtyrig blir jag ju förstås av bildspelet…😉
Mvh / Janne
Det ser riktigt bra ut!
Använder du wash? Tycker att du skall testa det. Det funkar utmärkt för skapa skuggor på uniformer, trälådor, ansikte mm
Det finns flera olika färdigblandade sorter. testa att köpa en brun nyans och en svart.
Tack så mycket! :)
#IKV91, vet inte riktigt vad wash innebar, utan kör bara vanliga humbrol färger med pensel! Men tack för tipset! Finns att köpa på vanliga modellbutiker eller?
#Jarl Jag försökte från början få det till en höstig dag i Europa med det sista materialet jag hade, men lyckas tippa hela dioramat på bordet så skrapade ihop resterna och la ut det igen :P så det blir något mellanting med Afrika samt Europa:) haha
Lägger upp några fler, i enstaka format så ni slipper bli yra!:)
Hej!
Wash är en tunn normalt mörkare färg som är ordentligt utspädd och som med fördel kan appliceras efter själva grundmålningen.
Läs längst ned i bifogad artikel. http://migproductions.com/2010/11/washes-and-filters/
Hur de olika typerna av wash fungerar med humbrol vet jag ej men någon på detta forum kan säkert svara.
En brun wash på trälådor/trädetaljer blir snyggt och en svart wash på bogseringswire är också snyggt. Rekommenderas varmt. Bifogar en bild för att försöka illustrera resulatet.
Jag har ingen modellbutik i närheten så jag handlar på nätet. /Roger
Ser ju riktigt bra ut.🙂
#10 ska inte han som tar emot ammunitionen vara i tornet?
#IKV91 Okej! Tack så jätte mycket för tipset! Får titta in på de inför nästa bygge:)
#Jarl Planen va väl så, men tyckte kommendanten passa in så otroligt bra på topp. Sen rent tekniskt sätt så går det faktiskt att flytta in skotten genom förarluckan. Kanske inte super smidigt men får väl vara ett trögt gäng tyska soldater:)