Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1513 ggr
ElLobo
0

Önskemål

Jag tänkte försöka mig på att göra en slags önskelista utifrån vad som just nu finns i "Köp/Sälj och Byt"-gruppen och sedan kompletterar de som vill efterhand.
Därigenom kan kanske andra medlemmar som ramlar över dessa modeller lägga händerna på dessa åt den som önskar en viss modell, och så kontakta denne. Vilket betyder att ni får försöka vara lite snabba med att skicka PM till varandra, så att kontakterna flyter, eller byta telefonnummer med varandra, annars kanske ni plötsligt står där med tolv stycken Me 109:or. Fast det är klart, pebben skulle väl uppskatta om det helt plötsligt fanns trettiofyra Kubelwagen i brevlådan …? Flört
Tycker ni att detta låter som ett vettigt förslag och tror att det kan komma att fungera?

Och var snälla och lägg in ett maxpris för vad den önskade byggsatsen får kosta!

Lägg gärna önskemålen även i denna tråd, förutom att ni gör ett vanligt inlägg under "Köp/Sälj och Byt". Lägg även in alla avklarade affärer i denna tråd, så håller jag önskelistan uppdaterad och till att enbart vara just en önskelista.

Sven-Erik
0

Stefan! Boing 727:an finns på Zetterlunds i Västerås! Sugen??

StefanW
0

#1 Pris?

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

#0 har du 34 kublar att sälja då?  Fot i munnnen

//pebben

StefanW
0

#3 Det skall vi väl få fram…hehe

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#1. Jag är inte säker, tror att det var något på 199kr….? Kan ha fel!!!??Generad

Azgaron
0

Det finns ju ganska mycket som jag önskar, men en Matilda i 1/35 skulle jag inte bli ledsen om jag kom över. Även stridsvagn 122 och 103 är av intresse, samt militära jetplan och vk2 plan i alla skalor.

Inget jag önskar köpa på stört, men om det dyker upp så.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#3: Nej, inte har jag då 34 st, men jag tror det är två och en Schwimm, men de tänker jag behålla själv! Räcka ut tungan

ElLobo
0

#6: 122:an och 103:an, är de också i 1/35 eller räknades de in i alla skalor? (bäst att dubbelkolla för säkerhets skull)

Azgaron
0

#8 Jag har sett 103an i 1/72 men jag avsåg 1/35.

Azgaron

cyberdemon
0

Hoppas det inte är för sent att önska…  :)

Men Dragons Jagdtiger 1/35 (6285) och en Sturmtiger från samma tillverkare eller AFV Club. Sturmtiger är min favorit bland alla Vermachts fordon.

/thomas

ElLobo
0

#10: Det är aldrig för sent att önska! 

Har du något pristak?

cyberdemon
0

ska vi säga något under butikspris 400:-

ElLobo
0

#12: OK!

TommiN
0

Och jag önskar mig Richelieu i 1:400 skalaFot i munnnen,nån som har??

ElLobo
0

#14: Vad bra att du tittade in! Jag har skickat PM till dig!

Det var USD 46 (SEK 308) i eftermiddags.

StefanW
0

#14 Du finns med på önskelistan!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

#15 Jag har skickat ett PM till dig nuSkrattande.

ElLobo
0

#17: OK, svar skickat.

pebben
0

jag kollade önskelistan och såg att cyberdemonen vill ha en sturmtiger! ev AFV för max 400:-  men öh jag tror den ligger på ca 300 på liden så det kan ju vara läge kanske att ändra lite där???Fot i munnnen

Not Afv s modeller ligger i snitt en hundring under dragon men det är inte lika mycket prylar i dom nästan alldrig några figurer är det nån så är det en i resin. annars tycker jag att dom är ok! fast dragon är lite bättre  men det är ju bara vad jag tycker förståss.

//pebben

ElLobo
0

#19: OK, då justerar jag ned priset en bit. Tack!

pebben
0

kanon el lobo! Fot i munnnen 

//pebben

ElLobo
0

#21: Tänk om man kunde göra likadant i affären! Vad glad man skulle känna sig! Skrattande

StefanW
0

#22 Ja, det är synd att vi inte har samma kultur att pruta som nere i europa t.ex. Men det är ju inte helt omöjligt här hemma heller…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#23: Nej visst går det, kanske inte alltid lika bra men å andra sidan så kanske inte din kusins svärmors farbror tvingas flytta från huset för att du ska få lite rabatt på Humbrolfärgen … Flört 

Inshallah!

cyberdemon
0

tack pebben för påminnelse om prisjusteringen, var lite snabb där och tänkte inte efter riktigt  :)

pebben
0

varsågod! haha! annars kanske du hadde åkt på 34 st sturmtiger!  Fot i munnnen kolla på pmms  new kit news  afv club och titta på afvs inredning till deras sturmtiger som är på gång slurp!

//pebben

ElLobo
0

#14: Du har PM! Glad

TommiN
0

Min Richelieu kan ni ju stryka från listan,då min nya hjälte El Lobo hjälpte till att fixa den till migGladSkrattande.

ElLobo
0

Ja, och inte så fasligt dyrt heller, 352 kr.  Glad

TommiN
0

Hmm,nu måste jag bara komma på ett sätt att säga det till min fästmö,jaja…värsta som kan hända är att jag får sova på soffanHemlis.

StefanW
0

#30 Att sova på soffan är inte helt fel ibland !!! (Om belöningen är en fin modell!)

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

japp,håller med dig heltOskyldig.

pebben
0

#6  strv 103 1/35 trumpeter 117:- strv 103C tumpeter 117;- kan det vara något ?  http://207.44.176.202/index.php?zone=11&

//pebben

Azgaron
0

#33 Tack! Jo det verkar ju vara vettigt pris med. Han brukar ha ute en del på tradera med, men jag tycker han har knepig prissättning. JAS39 twin seater säljer han för 165:- på hemsidan men har 175:- i utrop och 180:- köp nu. Knepigt Glad

Hittade en strv 103c på tradera precis. Får se om jag kan bjuda på den. Utrop 70:-

Azgaron

StefanW
0

#34 Det gäller att vara observant på priset, det är ju lätt att bli fartblind när man ser alla godsaker som är till salu…

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

#35 hehe! nog lätt hänt!  

//pebben

Azgaron
0

#35 Ja det är nog det, och som sagt det gäller att se upp. Fast det kanske är hans sätt att få folk till hemsidan/butiken istället Glad

Azgaron

pebben
0

ja det var så jag hittade volat! när jag köpte min puma sedan är det inte helt gratis att sälga på tradera först får man betala för auktionen sedan ska dom ha provition på priset! så där har ni nog förklarinen till pris skilnaden.  för övrigt tycker jag han har bra priser! det är ju inte någon internet handlare utan en riktig affär med hyra att betala.

//pebben

Azgaron
0

#38 Det var ungefär så jag hittade dit också. Jo så kan det nog vara. Jo, han har rätt ok priser på rätt mycket. Affären är väl ganska ny om jag inte minns fel.

Funderar på om jag ska göra ett tillägg till önskelistan och önska en EE Lightning (Airfix 1/72). På så vis kan jag ju bygga båda versionerna. Glad

Azgaron

Azgaron
0

Sätt upp F-16(valfri version) i 1/144 och Airfix EE Lightning på listan, tack!

Azgaron

StefanW
0

#40 Fixat!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#41 Tack! Fast de kanske skulle uppe bland modellerna om det går. Nu står de under dekaler. Så det inte blir några missförstånd menar jag.

Azgaron

StefanW
0

#42 Då var det ordnat!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Tack igen!

Azgaron

Raldor
0

Jag skulle behöva en Seversky P-35A från MPM. Gärna den uppgradeade varianten. Pris ca 150:-

Min förra var så missbildad i ena vingen att det var hopplöst att få någon ordning på den. Har sett andra som coh dom har inte det felet.

Ha de'

Raldor

StefanW
0

#45 Fixat!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

leo-
0

finns en 1/35 på tradera från trumpeter med lite mer än en timme kvar

ElLobo
0

#39/40: Det finns en Eastern Express Lightning F.6 ute på eBay UK nu om du är intresserad.

[Henke29]
0

Jag skulle gärna bli glad om ni har några fina Academy byggsatser till Salut ??
Skala 1/72 helst då. Jag tycker dom är kanon Academy.

ElLobo
0

Henke29, du har fått PM ang Lansen.

TommiN
0

Jag är ute efter en B-17 i skala 1/48,någon som vet något?

Azgaron
0

Det finns ju några på ebay, de här t.ex.

B-17 1

B-17 2

Det finns fler, men många säljer endast inom USA, och sen kanske inte frakten blir så kul heller.

Azgaron

Azgaron
0

Förresten sätt upp Revells JAS prototyp i 1/72 på önskelistan.

Azgaron

ElLobo
0

#51, #53: Önskemålen finns nu med på Önskelistan.

Azgaron
0

#54 Tack!

Azgaron