Spartans
Ser ut att vara fina gjutningar (utom svärdet då kanske) Vilket märke är det? och skala?
Jag skulle prova att fila/slipa först. Blir du inte nöjd kan du ju alltid ta av klingan och ersätta med något annat. Låt klingan vila mot ett plant underlag medan du slipar, annars finns risk för ofrivilligt brott - är figurerna av vitmetall så är metallen mjukare än man tror - och oftast vid fel tillfällen.
Tror dock att dem är pirat jag köpte dem från Ebay tillsammans med vikingar och anglo-saxons för länge sen. Hade ingen aning att det gjordes pirat. Har inte hittat ursprungliga märket😭 Men dem är 54mm.
Väldigt läckra figurer och superfina i gjutningen. Är dom gjutna i ett stycke med sköld och allt? Tycker målningen inte är så tokig, ser riktigt bra ut. Kanske bara lägga in lite fler färgskiftningar för lite djup och lite mer mattlack. Ska bli roligt att få följa fortsättningen…😀
Mvh / Janne

Funderar på det där med svärdet Hopliterna hade brons i sina rustningar och skölden då var väl rimligtvis även svärdet av brons och måste därmed var tjockare än motsvarande järn-stål-svärd för att hålla
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#12 Ja dem är gjutna i ett stycke, tack ska bättra på målningen mer efter min tränings verk har lagt sig.
#13 intressant jag tror matt det inte är så stor skillnad där emot fick dem nog rätta ut sina svärd då och då. Skölden är uppbyggd av trä, läder och ett tunt lager brons.

Snyggt målat, fina figurer!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus