Referensbilder
Jag antar att jag inte är ensam om att samla på mig diverse referenser till de byggen jag håller på med eller planerar. Många sökningar har det ju blivit och många bilder hamnar i diverse mappar på hårddisken. På den senaste tiden har jag dessutom fått tillskickat mig bilder av Phil Juvet (man kunde anmäla sig på Hyperscale). Dels är där över 300 bilder på F-84F, men numera även över 500 bilder på diverse plan från Spitfire till Convair RB-36. Många av bilderna är från museer och uppvisningar, och bilderna håller hög kvalitet. PMa gärna mig om önskemål så kan jag se vad som finns och maila ett gäng.
Stefan/ElLobo, om det här bryter mot några regler så ta bort inlägget.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Vad jag vet så bryter detta inte alls mot några regler, jag tror bara att vi byggare är mycket tacksamma. Att det mesta referensmaterialet däremot inte blir publicerat här tror jag nog att de allra flesta förstår.
Jag samlar ju själv på mig en massa referenser när jag letar fakta om något bygge, och delar gärna med mig av dessa.
Jag tycker det är jättebra att vi s a s bygger upp faktabanker och kan dela med oss till varandra av dessa uppgifter. Idag finns ju så mycket information på Internet att det många gånger är svårt att hitta det man letar efter.
Jättebra gjort!

Tack! 

Jag ska se om jag kan sammanställa nån slags lista på vad jag har. Kan ta lite tid dock 
Azgaron

#2: Vi väntar så gärna!

Jag kan inte se något problem! Du säljer ju inte bilderna för att tjäna pengar på dem eller påstår att du är fotograf till dem! Att byta information har vi nog gjort i alla tider när det gäller referensmaterial och kommer även att fortsätta med det.
Hur vi rent praktiskt skall lösa det, så det blir tillgänglit för alla utan att då kan bli fråga om upphovsrätt m.m. får jag och ElLobo titta närmare på
Under tiden kan vi ju skicka till varandra…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#4 Tack, det låter bra!
Azgaron
Hejsan!
Ja ska kika på var jag har för byggen på G :)
Så återkommer ja me liten lista om de går bra.
MVH
Henke

#0. Vad bra att kunna rekvirera bilder på någon modell man håller på och bygger! Det är ju inte alltid så lätt att veta hur förlagan ser ut i alla detaljer.
#1. Bra ide! Att bygga upp en typ av databank på bilder och uppgifter om olika plan och kanske fordon osv…Intressant!
#6 Ja, gör gärna det!
#7 Ja det är alltid bra med bilder att kolla på hur modellen man bygger såg ut.
Instämmer, kan vara bra att ha det samlat.
Azgaron