Landningställ Viggen
Hej Lennart,
välkommen till detta forum! Ser ut att vara ett väl detaljerat landningsställ. Snyggt, ska bli kul att se fortsättningen på detta bygge.
/Stefan
Ett snyggt och väldetaljerat landningsställ. Håller övriga detaljer i bygget den klassen skall detta bygget bli såååå kul att följa.
//Jonny
Hej
Kan intyga att allt är lika detaljerat har sett bilder på cocpiten till denna Viggen och det såg ut som att man ville hoppa i och trycka på knapparna.
Gismo76

snygga ställ!!

Snyggt Lennart ! Vilken skala är det ?
Snacka om detaljering 
Supersnyggt blir det..
Viggen är ju mitt favoritplan.
Så de är extra kul att få se detta fina bygge..
Henke

Riktigt snyggt.
den gillar jag,dela med dig bilder o tips,sånt är bra ska bygga min Peter Blå viggen så småningom i skala 1/48.
sani
www.bosnafly.n.nu
Mycket snyggt Lennart! Snygga detaljer på ställ och cockpit!
Är det Neomegas cockpit?
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jag är mycket imponerad! Framförallt av cockpiten.

mycket fin cockpit !
Jag måste hålla med alla här. Att se bilderna på den cockpiten, det känns som man var tillbaka på F17 igen. Mycket, mycket imponerande bygge.

Fint jobb Lennart!

#7: När det gäller att lägga in flera bilder, så ska det fungera genom att välja Hantera inlägg, sedan välja Redigera inlägg och vid Bifogad fil klicka i rutan Ta bort nuvarande fil och sedan välja Spara. Sedan gör du om proceduren och väljer den här gången Ladda upp ny fil och väljer önskad bild, varefter du Sparar och sedan lägger in bilden i inlägget som vanligt. Och så fortsätter du …
Detta är åtminstone om man använder Internet Explorer, om man använder Firefox eller annan webbläsare kan det fungera lite annorlunda men det har jag ingen koll på själv.
Stort tack för alla positiva kommentarer,det var kul!
Cockpiten är byggd helt i pc ,med knappar och reglage av rods och pc bitar.Sidopaneler, en ny intrument panel eftersom det skiljer på Ja och SH av Pc. Hela biten ovanför är också byggd av pc.Stolen är Maestros resinstol.Den är inte helt korrekt men bättre än Neomegas.Överdelen är en aning för kort. Bakdelen med ejektormunstycken och utblåset,har jag slipat ur överdelen för att få den böj som är rakt ovanför,och så byggt om det hela med pc bitar.Samma sak med insidan av utblåset.Och så utsidan runt vindruta,pc och en massa spackel,för att kompensera att modellen är lite sned i gjutningen,och vindrutans vinkel felaktig.
Tack så mycket ,fortsättning följer/MVH Lennart
Wow! Respekt! Inget dåligt arbete att pilla ihop det där själv av pc!

Jag är imponerad. Det ska bli kul att se det färdiga resultatet.
Tack så mycket!
Det fanns ju pansarkillar här också!
En bild på ett scratchbygge jag gjorde 2006 ,skala 1/35.
Bil och trailer helt i pc med underrede och bladfjädring.
Däcken resin ,fick tag i dem från en modellfirma i Usa.Centurionvagnen har han som köpte modellen av mig byggt,Han har även tagit fotot.
Lite Off topic till SH-37 ,men ändå.MVH Lennart

#23: Mycket snyggt bygge, även detta. Och glöm inte bort dina ambulanser … 
kanonfint,måste lära mig mera om pc bygget,nån som kan ge tips om det?
sani
www.bosnafly.n.nu
Mycket snyggt scratchbygge Lennart! Vill minnas att jag sett bilder på IPMS Stockholm tidigare!
Otroligit vilket bygge du har gjort..
Lyfter på hatten för detta fina bygge..
Skulle också vilja lära mig mer om pc bygge..
Henke

Mycke imponerad av scratchbygget. Jättefint!
Herre Jisses vilka byggen 
Det här är ju byggen på absoluta elitnivån.
Jag är helt stum 
Hörde en gång en sportkommentator säga att han var helt mållös, och sen fortsatte han babbla oavbrutet! 
Tackar!
Jo, jag hade bilder under byggets gång på IPMS sidan.
Att bygga från scratch med Pc är egntligen inte så knepigt.
Bra referenser/bilder foton och mått.
Så en stor portion humor,och en gnutta tålamod/MVH Lennart
Det är just det där sista du nämde där…tålamod.
Det tryter rätt snabbt här kan jag ju säga 
Lite kuriosa om Viggens landningsställ: enligt Christer Topelius bok "Sällsamheter i Östergötland del 1" byggdes Viggens landningsställ på Motala Verkstad (kanske inte någon särskilt "sällsam" uppgift, men i alla fall (mellan vilka år de byggdes i Motala framgår inte av boken)…