Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: tips-råd-problemlösning
Läst 2998 ggr
MarkusN
0

Tips till den trångbodde byggaren!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har under några år kämpat på med hobby (träbåtsbygge, och figurmålning mest) med en liten billig fyrkantig byrå från IKEA som arbetsplats, för det är många intressen som ska samsas här hemma i arbetsrummet. På 8 kvm samsas två skrivbord med datorer, min bygghörna och frun symaskinshörna. Inga hörn kvar sen.
Men nu känns allt lite mera ordnat. Plockade upp denna sekretär på loppis och den är ju nästan som gjort för det här. Låt mig guida er igenom fördelarna:

• utdragbar arbetsskiva, när du behöver mera plats. 
  • Tre inbyggda fack och två lådor inbyggda. 
  • Tre stora byrålådor undertill för utrustning du använder mera sällan inom bekvämt räckhåll.
  • Plats för extrabelysning ovanpå
  • Du kan snabbt plocka in och fälla ner locket för att skydda mot damm vid byggpaus, 
  • eller för att snygga till vid besök av gäster
  • eller för den delen  katter 
  • Vid extra klåfingriga besök kan du låsa locket med nyckel dessutom.

Tror jag ska skaffa någon form av "paint rack" för färgerna, att ställa ovanpå, men i övrigt är jag helnöjd!

MarkusN
0

Barn, katt och "ska bara" säkrad 😉

MarkusN
0

och till er som inte riktigt ser storheten i det hela, detta var vad jag hade innan 😟

[JeanetteK]
0

Jag är ingen modellbyggare, men en pysslare av alla möjliga slag. 😉Vilken supermöbel du fått tag på! Vilket uppköp mot din tidigare byrå! 👍

Skalski
0

Riktigt najs👍… vilket fynd 🥳

Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!

Decaius
0

Sekretärer is the shit! En snygg, klassisk och smart möbel! Grattis till fyndet!

[Hayabusa]
0

Jäkligt stilig möbel👍

MarkusN
0

Tack ska ni ha. Rekommenderas som sagt. Kan inte låta bli att tänka att jag någon gång "river ut" inredningen med lådor och fack och gör en "hobby special edition" 😃

[JeanetteK]
0

#7 Det skulle ju kunna bli hur bra som helst! Glöm inte att visa hur det blir om du gör slag i saken. 🙂

JaGa
1

Gamla sekretärer kan man nog hitta billigt på myrorna m.m. Hade själv en sådann en gång i tiden.

Finns en tråd på IPMS Uppsalas forum om  hur våra bygghörnor kan se ut. Se länk: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-about179.html

Här har vi ett IKEA skåp som verkligen skräddarsytts för modellbygge…👍
PICT6304

[JeanetteK]
0

#9 Wow! Till och med en soptunna! Så häftigt!

JaGa
0

Ola, det är en kille med ordningssinne…😉

starhawk
0

Hade en sekretär när jag var grabb, trivdes aldrig med dom där lådorna framför benen, den var en stor lättnad när jag fick uppgraderingen i form av ett skrivbord. Skrivbordet försvann senare till förmån för ett datorbord, och mitt byggande fick hålla till i en bricka som flyttades runt, sent flyttade vi till större och jag fick ett arbetsrum där både datorbordet och ett byggbord fick plats, fast nu är byggbordet belamrat med diverse lådor, spraybox och ställ för både det ena och det andra så byggytan är något begränsad.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus