Dekaler
Här kommer lite önskemål om dekaler från mig. Det behöver inte vara fullständiga ark, bara det går att få ihop åtminstone ett flygplan eller en helikopter med hjälp av dekalerna. Jag tänkte att eftersom det många gånger finns dekaler till ett flertal olika plan i varje byggsats, så kanske det är någon som har lite överskott på dekaler som denne inte kan se sig behöva. Och då finns jag här som en glad mottagare …
Dekaler, allt i skala 1/72
Sverige, 40-talet och nyare (fpl)
Argentina, 90-talet (hkp)
Australien, 70-80-talet (fpl)
Chile, 70-talet (fpl)
Etiopien, 60-talet (fpl)
Finland, 50-60-talet (fpl)
Indien, 50-60-talet (fpl), 2000-talet (hkp)
Iran, 60-talet (fpl)
Japan, 70-80-talet (fpl)
Kanada, 60-talet (fpl)
Malaysia, 80-talet (fpl)
Norge, 70-talet (hkp), 80-talet (fpl)
Slovenien, 90-talet (hkp)
Sydafrika, 50-60-talet (fpl)
Tunisien, 60-talet (fpl)
Ukraina, 90-talet (hkp)
Venezuela, 70-talet (fpl)
Vietnam, 2000-talet (fpl)
Alla sorters FN-dekaler (UN, UNO, ONU och även KFOR, IFOR, SFOR m fl)
pris beroende på antal men max ca 30 kr/sats
är ute efter ett komplett set luftwaffe dekaler i 1/48 till en bombare.
till ett framtida projekt som börjat snurra i huvet

#0 Huba huba, det var lite dekaler, men om det är delar av andra ark så skall jag titta igenom förrådet och se vad som gömmer sig där…
Återkommer i detta ärende….
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Dekaler till en EE Lightning och F-14A i 1/72
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#3: Är det sådana du önskar eller sådana du vill bli av med?
#1 och 3: Ska jag lägga in dem i Önskelistan?

#2: Ja, det blir lite grand! Det är för att kunna färdigställa en del av mina påbörjade och planerade projekt, som jag inte har dekaler till. Det finns ju mycket dekaler att köpa på eftermarknaden men då blir det snart dyrt om det är mycket, så är det någon som har dekaler enligt ovanstående, och som vill bli av med dem, så kan jag erbjuda mig att ta över dessa för en betydligt lägre summa än om jag skulle köpa helt nya ark.

#5 Prisbilden är rimlig i mina ögon! Har varit med om när de vill ha 50;- och mer för en del av ett gamalt ark…inte snällt tycker jag!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#6: Nej, en del tror att det på olika auktions- och försäljningssajter går att ta ut hur hutlösa priser som helst, vare sig det är byggsatser, dekaler eller böcker och tidningar, bara för att det går under hobbystämpeln.
Ska man ändå vara tvungen att betala nästan fullpris för en sak, då kan man ju lika gärna gynna en "vanlig" handlare eller tillverkare och få ett garanterat nytt objekt.

#7 Så sant!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
ja lägg in mina

#9: Fixat!
#4 Jo det är såna jag önskar, så lägg in dem i listan.
Jag ska ta och kolla mina överblivna dekaler, alltid finns där väl nått.
Azgaron

#11: Då lägger jag in dem i önskelistan. Är det brittiska till Lightningen och amerikanska till F-14?
Tack! Det låter bra!
#12 Stämmer! I första hand iaf. annars går det ju bra med andra nationer också.
Azgaron

#13: Ooook!

Varför inte ha en sida med med olika dekaler, där man kan ladda ner det man vill ha och skriva ut på dekalfilm? Det kanske finns redan? Eller är det upphovsrättslagar och sånt ivägen?
#15 Misstänker att copyright kan ställa till det lite granna. Annars vore det ju en bra idé. Fast om man själv totar ihop ett ark i nått lämpligt program kanske det är ok.
Azgaron

#15 Det är copyright på dekalerna och de som gjort dem är nog inte så glada i om man skulle lägga ut någonting sådant på nätet. (Jag skulle inte göra det, efter mina etiska och moraliska värderingar)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Kopior för "eget bruk" kanske. Uppmuntrar inte till brott, men kan tänka mig att en del dekalark är svåra/dyra att få tag på. Speciellt till utgångna modeller.

#18 Ja, det finns ett antal ark som man gärna skulle vilja ha, däribland till svenska (och utlänska) utryckningsfordon och bärgare m.m. nutid och dåtid i skalorna 1/25, 1/24, 1/43, 1/87 o.s.v. Har funnits, men ingen har haft dem på länge.
Stefan - Modellbyggare
till min b17 blir det över lite dekaler bla etiopien och finland i skala 1/72 tillvärkare är techmod och modellen är från marivox är det något för din dekalsamling?
//pebben

#20: Självklart! Du kan skicka ett PM med önskemål/krav så löser vi detta! 
Liten ändring
dom tyska bombplans dekalerna ska numera vara i 1/72
Hej jag söker efter ryska dekaler till min Mig 21 från Condor,
För dom var helt fel när jag fick hem byggmodellen :(
Men är de nån som har så köper jag gärna.Även fina Viggen dekaler är jag me sugen på.

#22 0ch #23: Fixat! Ändrat i Önskelistan.
#23: Vilken skala vill du ha dekalerna i?

#23: Missa inte #27 i denna tråd …
Hej de är i skala 1/72 som jag vill ha Dekaler :)
Ursäkta att jag glömde skriva vilken skala.

#26: Inga problem! Det är inte alltid man tänker på att andra inte hänger med i ens egna funderingar. Jag ändrar i Önskelistan.
#22 hej leo! kan du förklara lite närmre vad du söker? har en hel del tyska dekaler ligandes i 1/72 det är ju lite olika storlekar på korsen mellan olika plan
//pebben

#26 Har du sett denna Tradera annons?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
har lite funderingar på att sätta ihop en Dornier DO-200 i 1/72

#30 Det är väl en B-17 i tysk ägo det där.
en av sju har jag sett nånstans
ni kan ta bort mitt önskemål om dekaler eftersom jag klarar mig med dom jag har/hade

#33: OK, ordnar det!