Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 562 ggr
starhawk
0

Störkapsel

Håller just på med bygget av min Vulcan, jag har bestämmt mig för att bygga 607:an, den som bombade Falklandsöarna. Pylonerna under vingarna finns med men störkapseln fattas. Den bar en AN/ALQ-101D eller Dash-10, någon som vet var man får tag på en sådan eller är villig att byta? skalan är 1/72.

Sidofråga: Hade piloterna vita hjälmar på den tiden?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0

Det finns ett specialforum för brittiskt modellbyggande, där du kan ställa din fråga om du inte får något svar här.

Britmodeller.com

WildeSau
0

Det finns en AN/ALQ-101 i Italeri nr:067 Jaguar GR.1.

Har några Heller/Airfix Jaguar A/GR.1 hemma.

Kan kolla om den finns med i de kartongerna också.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

WildeSau
0

Nä, ingenting i varken Heller eller Airfixkartongerna

GR.1 hade bara bomber och A hade franska poddar.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

Jag har tre exemplar av den, men dom är samtliga i skala 1/48 och skall sitta/sitter på andra plan. Kanske jag får göra en kopia med dom som förebild? Vet någon om den ingår i Hasegawas vapensats VII? jag såg den på nätet men det fanns ingen "innehållsförteckning"

starhawk
0

Var inne på hasegawas site Aircraft weapon set VII US special bombs and Lantirn pods men bara en liten bild på asken ingen förstoring så man kunde se om det även innefattar EW-podar

starhawk
0

Idag fick jag in Hasegawas vapensats VII den innehöll en betydligt modernare störkapsel så ingen lycka där, men den innehöll också listor på vad som fanns i dom andra satserna, och se i vapensats IV fanns störkapseln i fråga, så nu väntar jag på den och en A10 Warthog som jag köpte för att ha någonting att hänga alla vapen på, den kommer att bli grymmt beväpnad!

StefanW
0

#6 Ja, A10:an har ju "lite" "Fire Power"….Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare