PEBBENS CIRKUS
har hafft några wwI plan som legat och samlat damm! så idag satte jag igång med min lilla cirkus
//pebben

#0. Cirkus alá pebben!! Vad tänker du göra med dem??
funderar på att hänga upp dom i taket kan bli fränt med en liten dogfight hämma! fast det är 4 till men jag väntar lite med dom 6 plan åt gången får räcka! sen vill jag nog alldrig se en vingstötta igen! hehe! övervingen hoppar inte på av sig självt om man säger!
nån som vill bli av med en albatross / DH4 /HP400 ?
//pebben

#2 Kul idé! Skall kolla i hyllorna vad som finns (det är väl i 1/72?)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
ja bara intreserad av 1/72 av allt nästan till ww1 utan! fokker DVII (har 5 st) hehe
//pebben vs snoopy

#4 Ok, då vet jag vad jag skall titta efter…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
kanon stefan! och om du hittar en vit hundkoja med rött tak med en liten vit beagle på så säger jag pax för den! 
//pebben

#6 något sådan här då? 
Annars har jag sett honom med lite andra fordon med!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
första gången jag kom i kontakt med flygaresset snobben var när man var mindre då läste jag en tidning som hette pilot och där var han med!
//pebben

Det var länge sen man läste den 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#11: Jag har ett antal av dessa godbitar undanstoppade, även om de är vällästa och tummade. Jag har inte haft mod att göra mig av med dessa saker. Jag har även några av deras blå kepsar liggandes. Skulle kanske försöka leta fram en och fota av, så alla som inte var med på den tiden har något att sukta efter! 

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
även jag har några nummer kom över dom på ett loppis för några år sedan nr1-13-76 i nummerföljd men den gången fick jag slanta upp! hela 3kr st hehe! och det gorde jag mer än gärna
//pebben

#14: Det är ju inget pris för sådana dyrgripar! Man måste underhålla barnasinnet! 

#14: Förresten, taket är kanske enda kattsäkra platsen?! Där tror jag inte att någon av våra katter har varit, men ett par meter upp på väggarna har förekommit … Och inne i öppna spisen och rökgången, men där är ju lite bortkastat att sätta modeller! 
#16 nä vill dom så tar dom sig dit också! 
//pebben

#17. Japp, det stämmer! Hittade våran katt balanserandes på gardinstången i morse…..
Ja min katt har gjort några modeller gula verkar gilla den kulören….

#18: Ja, men då är det ju trots allt några centimeter kvar tills taket …

#19 och 20. Visst är de härliga,katterna!! Så himla egocentriska och fulla med hyss! Man kan sitta och bara titta på dem ibland, hur kul som helst.

Och hjälpsamma! Visst underlättar det byggandet om man får hjälp av en tass på vingen och en kattrumpa över rodren! För att inte tala om vilken finish målningen får med lite kattpäls!
vilka problem ni har själv har jag det hur lungt som helst med min kisse grannen kör han dock med han höll på att last sin bil aha sa kisse för han hadde lämnat dörren öppen men grannen så honom och hann stänga till dörren med en halvmeter till godo då tvärvänder kissen för han hadde ju inte stängt bildörren heller! en ny rusning av grannen som undrar vad det är med min katt? tja vad ska man säga men jag fick mej ett gott skratt i alla fall hehe!
Hm jag tror bestämt att min kisse tror han äger stället!
//pebben