Önskemål!!
På grund av en massa trassel……Har någon en Chrysler 300 1957 i skala 1:24 från Revell???? Vill ha!!

Förresten, kanske någon har en Pro mod eller Pro stock bil i samma skala de vill bli av med????

Tror inte det, men jag skall titta. Skall ju söka lite till pebbens cirkus också!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#2. Bra! Kolla du i dina gömmor, kanske dyker något upp!

En 300:a från Revell blir nog svår, men AMT har gjort en och jag antar att det är den du menar. Den som du hade på bild tidigare.
Om du inte drar dig för att bada av lite krackelerad lack och dessutom kan tänka dig att ta över ett påbörjat bygge så kan du ta min 67:a GTX. En mycket trevlig sats med 426 Hemi under locket. Jag kan ta några bilder på dess status bara det ljusnat lite imorgon så får du se vad det är för något. En gammal bild finns det att glo på. Hjulen som är på bilden får du inte med och jag vet inte ens om originalfälgarna är med längre, eller rättare sagt optionfälgarna. Originalen är nog kvar…..äähhh…jag får kolla imorgon.
Om allt funkar som det ska och du vill ha tar jag med den till Västerås om två veckor, ifall du ska dit vill säga? Vet inte hur det blir för mig ännu, har tappat de reskamrater jag hade och studentekonomin tillåter inte en massa hundralapper i respengar för ensam resa. Fast jag kan nog snika in mig i en annan bil men då kanske det inte blir mer än besök och inget tävlande för egen del. Den som lever får se!?
Snigelposten kan ju fixa till leveransen om inte annat.
Fasiken vad jag skriver långt jämt, det är som om fingrarna fått någon slags diarea digitalis och inte kan sluta joxa med tangentbordet.
Niclas

#4. Tack proosen! Jo, jag menar ju AMT…. Slut hos leverantören, kommer NOG om ett par veckor…?
Tack för erbjudandet, men jag är mest ute efter en Pro stock bil med bur och allt. Tänkte bygga om 300:an lite……
Hoppas att du kan komma till Västerås den 29:onde! Hoppas på mycket fina byggen och en och annan modell att köpa på mig…
Ha det så bra så länge, så kanske vi ses på träffen?
S-E
jag har hafft amt 300 minns att det var ett himmla jobb att få ihop inredningen i karossen
tror jag har en bur till min galaxie jodå nu har jag kollat det är en bur i lådan med lite mickel kanske? det finns också kromade utblås och slicks kan det duga tro?
//pebben

Ok, ingen GTX då.
Du får väl köpa lite stickor och skräp för att slå ihop din egen pro stock-ram. Jag har en nästan färdig som jag kroknat lite på men det görs lite sporadiskt på bygget ibland. Som synes på bilden blir det duktigt starkt trots att det är tunna styrenpinnar utan förstärkningar i fogarna. Bara limmat mot varandra.
Ska sitta under en Ford 49-50 vilken det nu är jag har? Har tokstora slicks och en sån där Ford OHV-motor 427 eller vad den heter? Med kaffekvarn och fågelfångare uppepå
Ses….
Niclas

#6. Jajamensan pebben! Skulle sitta som en smäck. Är du villig att avyttra grejerna, så gärna! Vad vill du ha för det?
Du skulle ju kunna skicka dem med 88:an. Hör av dig!
.
#7. Puh, vilket arbete proosen! Ser ju helvilt ut. Vet inte om jag skulle få ihop ett sådant chassie. Tror jag har någon genetisk defekt vad det gäller att få något rakt! Har du inte några fler bilder på bygget??
#8 jajamen! jag lägger dom i 88a boxen hoppas du kan annvända grejorna bara! 
//pebben

#9. Tack pebben! Heders! Jag skall betala in pengarna för 88:an nu. Hoppas att du kommer förvalta pengarna på ett bra sätt. Dvs. köpa nya modeller! 

Har inte några andra bilder utöver en till på rambygget inklusive den fulla mjölktetran.
Det står som sagt lite still på byggandet med den här, har en halvjobbig kaross att fixa till åt den. Sektionerade den först men det blev för lågt så det blev till att ta itu och limma i remsorna jag sågat bort igen. Så nu är den i gravt behov av slipa, spackla, slipa, spackla……osv……..
Får se om jag någonsin orkar fixa till den?
Niclas

#11. Låter lite halvtungt att få till en sådan kaross….
Hur bar du dig åt med rörchassiet? Hade du någon ritning att gå efter, eller tillverkade du den på fri hand???

Mmm….karossen är ett sorgligt kapitel som när den såg dagsljus nu för en månad sen eller så. Drog på sprutspackel och det som alltid alltid funkat kanonbra funkade inte alls. Så fort jag började slipa på den så släppte skiten rätt av från plasten. Men men, på med Biltemas mattvita hobbyfärg så sitter det nog fast sen.
Chassit är en ren fantasiprodukt som jag gjorde enkom för Fårrden. När jag ändå höll på att kapa i den karossen så åkte taket ned en bit och framskärmar och motorhuv förlängdes. Så chassit är med andra ord special för den nya hjulbasen.
Tog några nya bilder på liket, de finns här, det fattas ju en hel del kan man säga, främst ork och lust.
Niclas

#13. Mmmmm! Mums proosen! Det ser ju hur bra ut som helst.
Fattar inte hur du får till alla smådetaljer på chassiet som fästen för uniballs, fjäderben mm. Detta kan bli ett mycket fint bygge!

#15 & 16
Vad väntar du på?
Kan ju bli hur fet som helst, jag menar den är ju redan hur fet som helst, sätt fart på verktygen och gör något kul av gamchevan.
Niclas

#17. Tack för det proosen! Njae, man är väl lite slö, och sedan är det ju alltid roligare att börja ett nytt bygge! "Time will tell"…
hur läcker va inte den?! vill se mer!
GTX en var inte dum den heller! kanske för att jag hafft en 66 satelitte men ändå hehe! en gång biltok alltid biltok
//pebben