Angående GB #88
Den 1 december kör vi igång med ett gruppbygge med temat Samma sats, samma märkning. Därför är jag nu nyfiken på vad ni som vill delta har för önskemål om byggsats och märkning.
Och har ni svårt att samsas så får det väl bli ett flygtema och ett pansartema, och eventuellt ett fartygstema också.
Så sätt nu igång och fundera och spåna vad ni vill bygga, så får vi se vad det till slut blir för något.
Kanske en Airfix Saracen A.P.C Mk. 1/2/3 eller Airfix Saladin Mk.2 Armoured Car?
Fick tanken då det är rätt udda och ovanliga modeller som kanske kan bli ett roligt bygge. 🙂
"It´s all about the details"! 

Vad gäller flygplan i skala 1/72, som jag då förstås skulle förespråka :-), så kunde jag tänka mig att välja en av Airfix nyproducerade satser, typ Bf 109 E, Typhoon, etc
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Valet är enkelt, Trumpeters Bismarck i 1:200! Skämt åsido, skulle det inte fungera med något av Airfix 1:600 fartyg? Varför inte HMS Ajax eller Graf Spee? Lättillgängliga och med rimlig prissättning. Om vi väljer ett flygplan så röstar jag definitivt på någon av Airfix senare alster i 1:72. Kör på Bf109…. I pansarsvängen röstar jag på Tamiyas T-55.
Någon modell som är både lätt och billig att införskaffa, så att fler har möjlighet att vara med. Förslagsvis en Airfixsats då det märket verkar vara den mest spridda runt i butiker och har hyfsat bra pris också. Mvh / Janne http://www.ipmsuppsala.n.nu/
Mvh / Janne

Har ni funderat något mer på vad ni vill bygga? Eller ska vi säga att det ska vara en av Airfix nyare 109:or?
Eller varför inte Airfix halvnya mustang?
Varför inte köra på Airfix 109:or, dem är väldigt fina och enkla och bygga nu när jag nyligen har byggt klart en?
"It´s all about the details"! 

Jag röstar på en av Airfix nyare Bf 109:or, 1:72 då såklart.
I fartygsväg tycker jag också att någon Airfix 1:600 skulle passa bra.