Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: pågående-projekt
Läst 2024 ggr
papabear
0

Projekt StuG III

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då lägger jag upp mitt projekt här , så att dom som är intresserade av att se följa en nybörjares projekt :) Lite fakta om mig: Byggde en del modeller under mina unga år 12-15. Har nu fått suget tbx Tanken var att göra ett diorama baserat på anfallet på Brécourt Manor , Med några airborne figurer , tyskar i ett LV batteri med sammankopplade värnsystem. Men jag har lagt det på is så länge , har inte fått tag i dom airborne figurerna jag vill ha änn. Så nu är det Stugen som gäller! Den skall vara med i ett diorama som utspelar sig i Frankrike 1944 Nu hinner jag inte bygga dagligen , men jag lägger upp bilder så gott det går :)

Janne Nilsson
0

Företaget Nemrod har en del fallskärmsjägare som kan vara av intesse för ett Brecort diorama. Samt en tysk pjäsbesättning.

Du får scrolla igenom sortimentet men det finns väl ett 10-tal fallskärmsjägare. Figurerna är av resin och polystyrene.

http://www.historexagents.com/shop/hxsearchresults.php?SupplierCode=NE&GrpKey=&DscKey=&SearchData=&ComingSoon=&PageNo=2

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

papabear
0

Tack ! Har du beställt något därifrån ?

Janne Nilsson
0

Historex har förträfflig service och jag har beställt mycket därifrån och även handlat över disk på Euro Militaire.

Enda nackdelen är att många som jobbar där inte själva håller på med modellbygge vilket resulterar att de inte kan tipsa en eller besvara vissa frågor man kan ha.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

papabear
0

Ok Janne ska titta upp det!

papabear
0

Kvällens bygge!

papabear
0

2

papabear
0

Nu äntligen har värmen släppt och hösten e på ingång! Då e det dags att fortsätta på bygget:)

[Jarl]
0

A snyggt bygge är det 1/35👍Spännande ska följas!