Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fordon
Läst 1285 ggr
AkrylBob
0

Tamiya Kübelwagen 1:35

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen byggstart efter 20 års frånvaro.

Ja, då var det dags att glida tillbaka in i plastens förtrollande värld igen. Det blir en blygsam byggstart med en Tamiya 1:35 Kübelwagen för att se om jag kan tänka mig en seriös återkomst till hobbyn.  Detta är tänkt att bli den första av två fordon som eventuellt skall användas till ett framtida diorama med SS/SD och franska motståndsmän någonstans på landsbygden i Frankrike. Det andra fordonet kommer att bli en Opel Blitz från ICM.

[Roftic]
0

Fränt med en kubelwagen!👍Men vad är det för orange-sax-kniv sak i bakgrunden? 😃🤔

Filbrännan96
0

Den där orange-kniven är en bra grej att ha faktiskt om man ska skära saker precist. Som i mitt fall använder jag den för att skära fotoets. 😃

"It´s all about the details"! Cool

AkrylBob
0

@Roftic

Tack! Tänkte att den skall man väl kunna få ihop utan större svårigheter.😃

Jag vet inte exakt vad kniven används till men den användes inom textilbranschen och jag köpte den i sybehörsaffären hemmavid. Och som Filbrännan säger, så är den perfekt till precisionsskärning av diverse material. X-Acto blad passar i den dessutom. Märket är Fiskars men jag vet dock inte vad modellen heter.

[Roftic]
0

Hmm, en sån kanske man skulle ha? 🙂🤔

Rone
0

En Kübel är aldrig fel, helt rätt bygge att starta med. Hoppas bygglusten håller i sig och lycka till!

AkrylBob
0

Tack! Rone.🙂

Det blir en liten paus nu någon dag eller två, då jag upptäckte att jag måste införskaffa någon typ av putty, masktejp och Vallejo pansargrå färg för att kunna gå vidare med byggandet och målandet.

Dan016
0

Ser fram emot fortsättningen!

/Dan

AkrylBob
0

Ok! Tack för det Dan016.🙂