Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 510 ggr
leo-
0

Lördag

Idag lördag är en trist dag med regnet hängande i luften så MC:n blir stående idag oxå. Vad gör man då ??? jo städar undan kartongen efter Zeron och plockar fram Hurricanen och börjar lite grann med den.

Är lite osäker då den innehåller fotoetsade detaljer och jag aldrig har provat att sammanfoga sånna (hade dom varit tjockare hade jag startat svetsen så hade det varit klart ) men jag undrar Vilket lim ska jag använda till detta??

och så dom obligatoriska bilderna

llite kladd runt hjulhusen men den ska ju målas så det täcker

ElLobo
0

#0: Vad jag vet så använder nog de flesta cyanoakrylatlim (CA-lim) såsom superlim och liknande.

Kolla gärna också Stefans artikel om Lim.

leo-
0

Då var det dags för en liten fotosession från skåne igen. Nu är cockpiten färdig och ska bara monteras i/på kroppen.

Bilderna gör inte verkligheten rättvisa eftersom dom har fel ljus men nöjd är jag med min första fotoetchade cockpit (instrumenten sitter i kroppen och är däför inte med)

Recention Fotoetch ett h****** pill men det blir snyggt

Sven-Erik
0

#2. Härligt Leo! Visst är det ett sat..s pill, men vad bra det blir!!

Azgaron
0

Ser ju bra ut! Kan tänka mig att det är en del pill. Ska ju försöka få ihop PEt till min 262a.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

#2 Fotoets är pilligt, men värt besväret när man vill detaljera!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

leo-
0

ordnade till en bild litegrann i photosop

färgen på det hela är grönt egentligen

StefanW
0

#6 Snyggt! Prova att ha ljusblått papper eller dyligt som bakgrundsfärg, då kommer färgerna fram lättare.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare