Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 1369 ggr
JaguarMkVII
7

15:e juli-träffen 2014!

Tiden går fort mellan våra träffar och nu är det faktiskt dags igen. I år har jag tänkt mej en kombinationsövning där vi tar Göteborgs Maritima centrum på förmiddagen, äter lunch på lämpligt ställe och sen tittar på Aeroseum under eftermiddagen. Jag föreslår att vi träffas vid ingången när de öppnar kl 1100, äter en bit mat runt 1330 och sen fortsätter till Aeroseum. Ingen föranmälan behövs utan det är bara att dyka upp. Posta gärna i tråden om ni tänker komma då det kan vara kul att veta hur många som tänker komma.

Väl mött, Jens

Greenhorn
3

Trots att de museala samlingarna saknar bandgående fordon har jag planer att besöka dessa på angivet datum.

JaguarMkVII
4

Då bumpar vi den här tråden skamlöst!

pelle68
0

Om du inte gett upp hänger jag gärna på. Det är roligare om vi är några stycken. Speciellt om vi bjuder var sin runda i baren. 🙂

StefanW
3

#0 Som det ser ut så jobbar jag den dagen…😢

#1 Det finns fordon med band! Har för mig att det står en bandvagn 202 bredvid Saaben med 5 hjul nere i Aeromuseum! 🤓😃

Stefan - Modellbyggare

lanm65
0

Blir det någon träff? Jag tänkte komma i så fall, utflyktsmålen verkar spännande.

JaguarMkVII
0

#5: Jajamensan. Kl1100 tänker jag hänga på låset på Göteborgs Maritima Centrum. Det är jag som är den där lönnfeta, medelålders snubben med värmländsk dialekt…. Släng ett pm med ditt mobilnummer så får du mitt tillbaka.

[marcusjohnson]
0

Jag vet inte om jag kan komma! Jag börjar jobba på måndag, har iofs flaggat för ledighet innan semestern - men det vet jag först på måndag när jag ser förfallet efter min frånvaro!!!

Greenhorn
0

Jag får tyvärr avstå från träffen. Personalbrist på jobbet är orsaken.

JaguarMkVII
1

#5: Vi ses där!

#7:Vi ser hur det blir.

#8: Det var trist men det går nog fler tåg…

Själv fick jag frågan om jag ville dra ut på jobb i veckan men det ville jag inte. Tyvärr är väl inte sista ordet sagt i den frågan men det skulle bli mot slutet av veckan i så fall påstods det. Den har jag hört förr. Inget tok-skoj ställe var det heller men maten där stannar på insidan i alla fall…

JaguarMkVII
2

Bump! Vi kör på….

pelle68
0

Bra! Jag dyker upp också och släpar eventuellt med farsgubben om han orkar. Han behöver komma ut och se sig om lite.

Jag vet hur du ser ut!

Mvh Per

JaguarMkVII
1

#11: Bra! För er andra så kan jag meddela att det inte är jag på avataren…

StefanW
3

#12 Inte?

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

🤫

pelle68
0

Jag åker ensam från norra Skaraborg(Mariestad, Töreboda) till träffen. Den som vill samåka hör av sig snarast. Det finns gott om plats i bilen.

Per

JaguarMkVII
0

Då ser det ut som om vi är tre i alla fall. Marcus, hoppas du kan bli med.

JaguarMkVII
1

Då var jag hemkommen efter en intressant och intensiv dag. Det var trevligt sällskap med ett återseende och en ny bekantskap. Aeroseum var en positiv överraskning med mycket att titta på. Frågan är om inte jag var mest imponerad av ett projekt de pysslar med just nu. En framkropp till en Viggen görs i ordning till en flygsimulator anpassad för att rörelsehindrade ska komma in med rullstol i den! Ett sånt fullständigt lysande initiativ.

På Maritiman fastnade jag inte helt oväntat i maskinrummet på flera av båtarna med intressanta diskussioner med personalen. Det får bli ett ryck efter semestern med en grävning i det allra dammigaste arkivet på jobbet efter ritningar.