Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 933 ggr
pebben
0

SÖKES!

Gladiator i 1/72

Lansen i 1/72

Hart i 1/72

bytes eller köpes! (i mitten på september)

//pebben

Azgaron
0

Lansen vill jag också ha, men de som brukar dyka upp har en tendens att bli dyra tycker jag, eller så har de legat ute när jag inte haft pengar.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

Hart  --  just nu 27 kr

Gladiator  --  just nu 36 kr

Lansen  --  just nu 110 kr

Dock är det bara en vecka eller kortare kvar av auktionerna.

Azgaron
0

Oj, de där Airfixsatserna såg att ha några år på nacken.

Hur mycket är en gammal Lansen värd egentligen?

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#3: Tja, det beror ju som så många andra gånger på hur gärna man vill ha just den byggsatsen, men många gånger ramlar de iväg till kring 100-lappen eller lite till. Dock kan man ibland göra några fynd, fast det är oftast på eBay-sajterna, inte på Tradera.

Tittar jag tillbaka på de fyra jag har köpt på mig under 2004 och 2005, så har nog snittpriset legat runt 70 kr. Den billigaste 13 kr + delat porto (på eBay UK) och de dyraste 88 kr/st (på Tradera).

ElLobo
0

Det är ju alltid svårt att prissätta gamla byggsatser. Det beror ju också mycket på om man ska bygga den eller om man samlar dem. Jag gjorde en sökning på eBay på Gladiator Airfix 1/72 och hittade priser på allt mellan GBP 0.99 (SEK 14) och GBP 14.99 (SEK 206) exklusive porto.

pebben
0

tjoho! stefan eller el lobo! 32 lansen kan nu strykas från listan! den och en annan saab är beställd hehe!  att det kan vara så roligt att bli fattig?

rebell har fått in hellers lansen igen! 155:- Hm 5kr mindre än tant jun?

//pebben

ElLobo
0

#6: 32:an flyger sin väg … Flört

pebben
0

det gör inget om den flyger iväg bara han landar i min brevlåda! hehe!  jag har ev en gladiator på g också men bäst att avackta tills jag vet säkert! + tunnan+bulldog+B17 bara att hålla tummarna hehe!

//pebben (vars komande löning flyger iväg!)

pebben
0

det ser ut som om gladiator också kan strykas från listan!  Fot i munnnen

//pebben

ElLobo
0

#9: Fixar väl det!

pebben
0

tack för det el lobo!Fot i munnnen

//pebben