Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 2369 ggr
ElLobo
0

Nytt i bygghögen - juni 2014

Ny månad, ny tråd. Glad

2014 års tidigare trådar:

Och kom ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem.

sponny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flygdag på F17 igår och jag fick några modeller med mig hem.

Revells Spitfire Mk.XVI i skala 1/48. Funderar på att bygga antingen Biltemas spit under en översyn eller ett "vanligt" WWII-dio.

Köpte även Revells J-29 F Tunnan men den får jag inte bygga. Den ville dottern (10 år) som var med på flygdagen bygga själv. 😃

Dan016
1

Var förbi Hobbyland i Uppsala för att köpa primer osv.. "Råkade" även köpa denna byggsats!

/Dan

Dan016
1

..och den här.. så nu har jag jobb hela hösten och kanske en bit in på kommande vinter!

/Dan

SwedBear
1

Skulle bara fixa lite Vallejo förtunanre hos Wentzels och köpte dessa två:

SwedBear
1

och denna

felle-j
1

De senaste inköpen.

lanm65
0

Hemkommen från GGG med några modellerer till…..

Först Hispano Ha 1112 (spansk version av Messerschmitt 109 med  RR Merlin motor)

lanm65
0

Messerschmitt Me 163 komet 1/48.

lanm65
0

Fckewulf Fw 189 A 1/48 MPM. Resin och ets delar i mängd.

lanm65
0

Triumph Tr3A 1/24. Tänker bygga den här med WW2 kammo och RAF ringar, kan bli häftigt med udda målning på den lilla portbilen. (om jag får för mig att bygga något annat än ww2 flyg 1/48)

lanm65
0

BAE Hawk T1A Rewell 1/32. Den här modellen var en vinst för förstaplatsen i klassen flyg 1/48 och större. (modellen som vann var en vit bf 110e, samma som var med i multimedia-gruppbygget GB63) Kul som tusan.

Rone
0

#11 Stort grattis till vinsten!!🏆 Jag är dock inte ett dugg förvånad, dina byggen håller högsta klass. Några riktigt trevliga byggsatser fick du med dig också, maskeringsarbetet på FW 189ans glasning kan tänkas bli tufft🥵 En 109a med Merlin motor verkar också spännande, innehåller satsen även motorn?

Själv fick jag en fin byggsats av en god vän som kom förbi idag,  en mycket trevlig byggsats!

lanm65
0

#12 Tyvärr är det ingen motor med… men det ligger 2 st Spritfrie från ICM i bygghögen och där kan eventuellt motor knyckas. Jag har redan en byggd spit med motor synlig. 

Sådana vänner som kommer med byggsatser skall man vara rädd om.