Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1121 ggr
starhawk
0

Blackburn Buccaneer NA39

Finns det något intresse för en Blackburn Buccaneer NA39, när jag köpte den fick jag inte veta att det var en Blackburn NA39 dvs just innan den fick namnet Buccaneer. jag var ute efter en senare Buccaneer

Det är en 1/72 skala modell från Airfix, den är komplett sånär på en liten limtub som skulle vara med enligt lådan (vem vill använda en sådan?)

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Azgaron
0

Är intresserad, men blir nog hängd om jag köper mer just nu Glad

Limtubar som följt med byggsater har jag i överflöd. Använder nästan bara Revells med pip.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

starhawk
0

Jo sådana där limtuber har man ju sett, men jag kan inte minnas att jag använt någon, kör för närvarande med Kibris flaska skall sedan övergå till Model Masters efter tips från en kompis

pebben
0

jag kan också vara intreserad pris?/byte?

jag har annvänt modeimaster i några år och är väldigt nöjd! kan ju vara en vanesak men det funkar för mig!

//pebben (vägrar limtub!)

Azgaron
0

Nä tub var det ett bra tag sen man använde. Har dock inte provat model master eller nått annat fabrikat. Utöver Revell så använder jag nagellackborttagningsmedel och snabblim vid behov. Önskar dock att jag hade nån lämplig behållare för etylacetaten.

Azgaron

pebben
0

en tom yamiya burk?

//pebben

StefanW
0

Inne på Hobbybokhandeln så har de fina munstycken till tunn flytande superlim, som går att använda till etylacetat om man hittar en flaska där den passar på…har inte provat själv ännu men kommer strax att göra!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

#5 Ingen dum idé, fast mina munstycken har en benägenhet att korkna igen!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#5 Låter vettigt, om man har en sån. Hade ju en tom till Humbrols flytande lim som jag slänge innan jag insåg att jag kanske skulle behöva den.

#6 Kan ju också vara vettigt, om man har en lämplig flaska.

#7 Det gör Revellpipen med. Brukar behöva rensa med en bit koppartråd.

Azgaron

Raldor
0

#4 MD Hobby har lämpliga flaskor för etylacetat. Dom är visserligen fulla när man köper dom. Men det är ju sedan inget problem att fylla upp dem igen. Skyddar moty dunstning till skillnad mot andra burkar typ gamla färgburkar( har provat).

www.mdhobby.se 

Raldor

Azgaron
0

#9 Tack för tipset! Tyvärr verkar de eller jag ha problem med menyerna, för jag får dem inte att funka.

Azgaron

StefanW
0

#10 Stämmer! Det är deras sida som inte fungerar (har inte gjort det på länge)! Ring eller skicka Epost om det är något speciellt du söker där. De är lätta att prata med!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Raldor
0

#11 Instämmer helt.

Raldor

Azgaron
0

#11 Jag får nog göra det, och då kanske jag ska passa på att fråga om de behöver en webbmaster Glad

Azgaron

Svake
0

Jag brukar ta en nål och korka  igen metallpipen på Revell limmet, får ibland slipa av nålen för att få den att passa men den håller öppen pipen. Om den korkar igen så värmer jag röret med en tändare och trycker till, se upp bara, lim brinner bra.

Sven-Åke

Azgaron
0

Ja, det gör väl det Glad Ska prova med en nål sen.

Azgaron

starhawk
0

Hoppsan den här tråden utvecklade sig till en tråd om lim!?

#3: Ja Azgaron är också intresserad, men han kan inte än, men egentligen har jag inte lovat någonting, så frågan är vad har du för bytesobjekt att erbjuda?

Om pris, tja jag gav 336:- för den så det lär väl bli priset

Azgaron
0

Oj, såpass för en Airfix 1/72a. Jag har visserligen Buccanern i 1/48 (dubbelsatsen) och den är ju rätt fin även om den ska ha sina brister har jag hört. Ingen vanlig standard Airfix kvalite då?

Azgaron

starhawk
0

Jo, den är väl av vanlig Airfix kvalitet, priset beror väl snarare på tillgången, dom är inte lätta att få tag på dom här gamla Airfixarna och då stiger priset

Azgaron
0

Iofs dyker de kanske inte upp så ofta, men jag såg en för runt tio dollar i utrop på ebay (us säljare iofs). Nog för att jag tycker det är kul med gamla reliker, och nog för att jag har nån i min samling, men jag tycker att byggandet är det roliga, inte att samla för samlandets skull. Dock stör sig min sambo på att jag bygger "samlarmodeller" Glad

Azgaron

starhawk
0

Jag gillar i och för sig också att bygga och måla, men jag håller hård ordning på vad jag bygger, jag bygger inte något bara för byggandets skull, det skall ingå i vad jag vill ha, och den här Buccaneeren var inte den jag ville ha, jag har nu skaffat en 1/48 Buccaneer som är den jag vill ha och eftersom 1/72:an då bara blir liggande är det lika bra att sälja den, och eftersom Azgaron nu hoppat av så undrar jag om Pebben fortfarande är intresserad av ett eventuellt byte eller köp?

Annars får det väl bli Tradera

Azgaron
0

Jag bygger inte heller endast för byggandets skull, men jag är väl kanske inte lika distinkt i vad jag vill ha i avseende på specifik modell. Däremot har jag en önskan om att kunna bygga vissa modeller i mer än en skala om möjligt. Dock inte nödvändigtvis samma version, Buccaner som Buccaner Glad

I det stora hela har jag inriktat mig på ww2 pansar och flyg, moderna jakt o attackplan, samt en å annan bil när andan faller på. Sen händer det ju att det blir en å annan udda modell som Macross, Gundam och animeflickor i resin Glad

Vad hade du tänkt i bytesväg?

Azgaron

starhawk
0

Tja det är nåra saker som jag kan tänka mig, en stor (1/48) Corsair (den första inte jeten) eller en Sepecat Jaguar en Catalina sen version så att jag kan göra mig av med min Catalina tidig version (dom senare i skala 1/72)

starhawk
0

Eller har ni några förslag?

starhawk
0

Jag höll ju på att missa, en F-111 skulle sitta fint

Azgaron
0

Har iofs en Sepecat Jaguar i 1/48, men det är en 80-tals ESCI.

Azgaron

starhawk
0

Det är helt okey om du är villig att byta

Azgaron
0

Ska fundera på det ett tag.

Azgaron

pebben
0

jag samlar inte heller inte alls faktiskt ändå har jag modeller som jag inte kan med att bygga?  livet är bra konstigt ibland hehe!  dock har jag inget av de plan du sa. det närmsta jag kommer en jaguar är en panther! hehe!

//pebben

starhawk
0

Ja Panther känner jag till men den står inte på min "vill ha" lista, men dom ovan angivna är endast dom jag kom att tänka på just då, det finns flera tänkbara alternativ, det går bra att komma med förslag utanför denna lista.

starhawk
0

En liten koll på nätet av Jaguar gav en hel del träffar, den största var i skala 1/16, hur stor blir den? jag hittade förmodligen Azgarons Esci också det är väl en GR1? jag vet inte om jag kan hålla mig…

Azgaron
0

Jaguar i 1/16, är det bilen då?

Jag ska kolla vilken modell det är när jag kommer hem. Hoppas att du kan tya dig lite till, för det finns som sagt en anledning bakom inköpen Glad

Azgaron

starhawk
0

Jaguar SS 100, förmodligen en bil det fanns inga bilder och jag är ingen expert på bilbeteckningar. Jo jag kan nog ty mig eftersom jag fick för mig att titta efter F111 av någon anledning

starhawk
0

Fast den där Jaguar GR3 från Airfix är fortfarande lockande, fast varför inte den också?

Förresten resulterade F111 tittandet i en FB111 i skala 1/48… så det kan gå!

Azgaron
0

AMD-BA Sepecat Jaguar A står det på lådan. Du får ursäkta men jag tror jag avstår. Dels då jag fick tag i Jaguaren billigt och gärna vill bygga den, och dels för att jag inte känner ett sånt megasug efter en raritet. Antingen dyker den upp vid nått annat tillfälle eller så ger kanske Hornby/Airfix ut den igen.

F-111 eller FB-111an är ju intressanta plan de med.

Azgaron

WildeSau
0

Som sagt, hittar du någon samlare kan du kanske få 150:- för den.

Här har du två exempel
http://cgi.ebay.co.uk/AIRFIX-CRAFTMASTER-1-72-BLACKBURN-NA-39-BUCCANEER_W0QQitemZ160152968205QQihZ006QQcategoryZ1189QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 

http://cgi.ebay.com/BLACKBURN-NA-39-FIGHTER-BOMBER-JET-MINT-IN-BOX-VINTAGE_W0QQitemZ250160185381QQihZ015QQcategoryZ50297QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 

Nu vet jag inte vilken boxart du har. Den fanns även som en Buccaneer Mk.1, fortfarande med prototypen i lådan.

Annars jag kanske har ett byteobjekt i gömmorna.

Se bilden… 

Vet inte vilken Catalina du var ute efter 

mvh, Janne 

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

Om bilden stämmer med innehållet så är det den Catalinan jag är ute efter, vad är det för skala?

Den jag har är den äldsta, med två gluggar bakom vingen, inga blisters och dom där ursprungliga amerikanska märkningarna med en röd cirkel i mitten, det är den versionen som transporterade McArthur till Australien från Fillipinerna

starhawk
0

Min Buccaner är samma som den på andra länken.

Länkarna fungerade inte att bara klicka på, jag var tvungen att klistra in hela adressen

ElLobo
0

#37: Länkarna fixade!

Azgaron
0

#37 kan ju förstå att den kostade en slant då.

Azgaron

WildeSau
0

#36 Den är i 1/72 art.nr: H-107

#38 Tack, är van vid vBulletin och behöver kanske gå en snabbkurs i bild- och länkhantering här  Fundersam

mvh Janne

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

#40: En liten snabbkurs kommer via PM. Flört

starhawk
0

#40: I så fall är jag klart villig att byta

WildeSau
0

# 42 Du har fått ett PM i din inkorg