Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 2090 ggr
[Hayabusa]
0

Solblekt J35:a

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna J35:a finns att beskåda på fd F10. Även om jag är väl medveten om att väder & vind tar styggt så är jag ändå lite förvånad över hur fort det gått. Beslut är taget att flygplanet skall målas om, PEAB (som äger området) står för utrustning, F17 står för färg medan själva arbetet måste utföras utav kamratföreningen. Hoppas att det går att lösa.

StefanW
0

Man får hoppas att de får ordning på den. Det var ingen vacker syn, även om det speglar hur det ser ut för försvarmakten i allmänhet…

Stefan - Modellbyggare

[Hayabusa]
0

#1 De kommer att få fason på den, det är jag helt övertygad om. Ängelholms Flygmuseum drivs av F10 Kamratförening dvs en intresseförening på frivillig basis. Eftersom väldigt många medlemmar dessutom är "lätt ålderstigna" så blir ett målningsjobb lite besvärligt att utföra, rent praktiskt. Särskilt med tanke på att den är monterad på en pelare. Men, som sagt, det lär lösa sig det också. Eller så får den bli ett föremål för den eviga debatten om vädring 🙂

JohanRydberg
0

Samma sak gäller den J37a som sitter uppsatt längs E4an i Söderhamn, på bara 10 år har den helt tappat färgen. Verkar ju som om FMVs färger inte är UV-beständiga.

Dioramabyggare
0

#3: Ja, vacker är hon inte… det ser nästan ut som om planet målats "vått i vått" med vattenfärg, tycker jag…

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRHfChwjCQxrsupeh6PEai2uMsfu08W0iRA-gb_qs50c3BJUHiK

(Bilden är så stor att jag lade upp länken istället för själva bilden)

Lano
0

Åkte förbi den Viggen som står längs E4 vid Söderhamn i veckan och den verkar faktiskt vara föremål för renovering just nu!