Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1224 ggr
ElLobo
0

Nytt i bygghögen - april 2014

Ny månad, ny tråd. Glad

2014 års tidigare trådar:

Och kom ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem.

lanm65
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några traderavinster, först en Tjeckisk Avia. Det finns inte så många biplan i bygghögen så den här skall bli kul att bygga.

lanm65
1

En Fairey Fulmar, ett ganska stort plan, här i nattjaktversion. Satsen ser riktigt bra ut.

lanm65
1

Junker ju 52 i 1/48 blir rätt maffig.

[Hayabusa]
0

#3 Sannerligen 👍

erihan
0

54mm hårdplastsoldater från Victrix. Bra valuta med 16 figurer för 18 pund! Nu får jag bara fundera ut vad jag skall använda de till…

starhawk
1

Igår blev det en liten tur till Posten i Konsum, och jag kom hem med ett trevligt litet paket med följande innehåll

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Dioramabyggare
0

#6: vad för bil är det? Jag tycker den inte riktigt ser ut som DeLorean-bilen från filmerna…

StefanW
0

#7 Första…

Stefan - Modellbyggare

starhawk
0

#7-8: Det går att bygga den antingen som den första som syns på boxarten men också som den andra med en "Mr Fusion" istället för masten

zoncar
0

Litet godis har det allt blivit!! Fast enligt tankarna kring denna modell kommer den att skrotas och få en ny kaross, vilken ja det får bli min hemlighet🤔 (vet liksom inte själv helt enkelt)

zoncar
0

Åså en till som absolut skulle hem till mig

Filbrännan96
0

I helgen var jag till 08-open och kunde inte åka hem tomhänt med modeller så i år blev det dessa som, vars båda var verkligen prisvärda enligt min mening. 

För denna skönhet tog Puma Hobby den för 360 kr och med den medföljdes metall-kanonrör.  😃

"It´s all about the details"! Cool

Filbrännan96
1

Köpte denna klassiker för en hundralapp. Inte illa kan jag tycka.

😎

"It´s all about the details"! Cool

starhawk
0

Igår travade jag in på Wentzels för min Rafale som jag beställt hade kommit in. Enligt uppgift har inte HobbyBoss någon beväpning i sina lådor men i den här fanns det

Roca
0

Från Rebell, en Marivox 1/72 SAAB 17;

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Roca
0

Och en påse brittiska 1/76 Dapolfigurer från en tysk eBay-handlare, BBToys har också ramlat in;

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

starhawk
0

Efter flera år av väntan har nu ett företag gjort det! Nu finns det en modell av Brittiska slagkryssaren Tiger i skala 1:350. Dom som gjort det är det ryska företaget Combrig . Jag kastade mig naturligtvis rakt in i internet för att få tag på den, det första företaget var nåt okänt som hade den till rätt högt pris men sen upptäckte jag att White Ensign Model hade den på gång och till betydligt lägre pris. White Ensign har jag handlat av förut så dom vet man att man kan lita på. Jag skrev upp mig på väntelistan och bara ett par dagar senare meddelade dom att den fanns på lager. Jag köpte den direkt! Den finns i vattenlinje och fullskrov-version men White Ensign hade bara vattenlinje versionen, normalt vill jag ha 1:350 i fullskrov-version men eftersom det var fråga om en resin-modell så avstod jag i detta fall från underdelen. 

Igår så kom den så jag travade glatt iväg till Posten och hämtade ut den, så här ser lådan ut

starhawk
1

Och här är innehållet. Jag har även "ropat in" ett trädäck till den på e-bay